Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Kipróbálom 
Hoztam egy feketerigó tojót Link Egyszercsak odaugrott elém... Ilyen is van
Persze így beállításokra nem sok idõm maradt...

Hoztam egy feketerigó tojót Link Egyszercsak odaugrott elém... Ilyen is van

Ohh, a cinkét benéztem, bocsi 
Osonok
Messzirõl kukucskálok, de leginkább hallgatózok ( a kopáncs ugye kopácsol
). Addig nézelõdök, amíg meglátom. Ha magasan van, hagyom is... Ha alacsonyan van, akkor pedig mindig úgy közelítem meg (nagyon lassan), hogy köztem és közte egy fatörzs legyen. Így amikor odaérek a fájához (egy fatörzs vagy bokor mögött megbújva, pl.), nem sejt semmit
És mivel elfoglalt a kopácsolással és ide-oda toporog, kivárom, míg a megfelelõ pozícióba fordul a fatörzsön.

Osonok



Köszi a választ!
A széncinkét tegnap is megcsodáltam!
Már megint ez a fakopáncs... Én még csak 10m feletti tartományban láttam dolgozni, Te meg hozod itt a szemmagasságból, pár méterrõl lõtt képeket róla
Hogy csinálod?
A széncinkét tegnap is megcsodáltam!
Már megint ez a fakopáncs... Én még csak 10m feletti tartományban láttam dolgozni, Te meg hozod itt a szemmagasságból, pár méterrõl lõtt képeket róla


Semmi gond, mindenkinek más tetszik
A kép amúgy nincs túlexponálva, csupán a vizes tollazat csillogott-villogott ennyire a diffúz-fura fényben, a hatást pedig erõsíti, hogy véletlenül igen élesre sikerült a kép 
Madarazni leginkább szürt fényben érdemes, ill. kora reggel és késõ délután, ha süt a nap. A meredek, éles fény tönkreteszi a hangulatot, ráadásul a sokféle tollszín esetén igen nehéz (még spot-tal is) a megvilágítás vezérlése, a gép gyakran téved (pl. egy széncinke esetén nagyon kell vigyázni, hogy ne égjen be az arcfolt, ill. hogy a fekete tollazatban is legyen rajzolat - egy déli fény esetén ez csaknem lehetetlen, a kameráknak nincs ekkora dinamikatartományuk). A legjobban késõ õsztõl kora nyáris szeretk kimenni, mert akkor ugye nincs ill. kevés a lomb, és a fény is kellemes, ill. a gyakran borult ég kellemes körülményeket biztosít
És akkor külön neked egy "lágy, de éles" széncinke tegnapról és egy nagy fakopáncs máról
Link Link


Madarazni leginkább szürt fényben érdemes, ill. kora reggel és késõ délután, ha süt a nap. A meredek, éles fény tönkreteszi a hangulatot, ráadásul a sokféle tollszín esetén igen nehéz (még spot-tal is) a megvilágítás vezérlése, a gép gyakran téved (pl. egy széncinke esetén nagyon kell vigyázni, hogy ne égjen be az arcfolt, ill. hogy a fekete tollazatban is legyen rajzolat - egy déli fény esetén ez csaknem lehetetlen, a kameráknak nincs ekkora dinamikatartományuk). A legjobban késõ õsztõl kora nyáris szeretk kimenni, mert akkor ugye nincs ill. kevés a lomb, és a fény is kellemes, ill. a gyakran borult ég kellemes körülményeket biztosít

És akkor külön neked egy "lágy, de éles" széncinke tegnapról és egy nagy fakopáncs máról
