Információk az előrejelzési versenyhez
Versenyinformációk
A VERSENYSZABÁLYZATÚj előrejelzés elküldése az előrejelzési versenybe
A legutóbbi forduló eredménye
A verseny összesített állása
A 3 kieső fordulót nem tartalmazó összesített lista
A synop-kódok értelmezéséhez egy kis segítség
Szélirány-meghatározáshoz segítség
Stelvio segítségével megjelenített összesített ranglista
Stelvio segítségével megjelenített örökranglista
Stelvio segítségével megjelenített dicsőséglista
A meteorológiai állomások elhelyezkedése
A meteorológiai állomások beosztása
Köszi, akkor a ww mondjon le
Az idõszakokat majd megnézem ha lesz idõm (gyaníthatóan akkor, amikor fontos lesz a verseny szempontjából
)

Az idõszakokat majd megnézem ha lesz idõm (gyaníthatóan akkor, amikor fontos lesz a verseny szempontjából

Pontosan, fõterminuskor a w1 ill. w2-vel (7wwW1W2) az elmúlt 6 órában történt idõjárást lehet megadni, ezek közül a 2 legmagasabb kódút (w1 ill. w2). Az egyéb terminusokkor (mellékterminusokkor) pedig az elmúlt 3 órában történtek adhatók meg.
A ww-vel, egyetlen jelenidõ kóddal pedig az észlelés idõpontjabeli, illetve az elõzõ órára vonatkozó legmagasabb kódú idõjárást kell megadni. Így a ww ill w1/w2 alapján együttesen következtethetõ ki, hogy mi is volt..
Itt néztem utána az idõszakok pontos hosszának: Link
Stelvio: a párásság a talajközeli levegõre vonatkozik, attól még lehet efölött akár többszáz méter vastag száraz réteg valahol, amin a gyenge csapadék nem tudja átküszködni magát a párolgás miatt. Másrészt pedig, amirõl gyakran elfeledkezünk, az a feláramlás/felsiklás jelenléte, azaz a csapadékképzõdésre jellemzõ egyfajta vertikális felfelé mozgás. A felhajtó erõ simán meg tudja haladni (vagy legalább kiegyenlíteni) a kisméretû csapadékelemekre ható nehézségi erõt. Ezesetben pedig hiába méri be a radar a csapadékot a levegõben, az az eredõ erõ miatt nem tud kihullani a felhõbõl. Ha nagyobbra növekszik (növekszik a rá ható nehézségi erõ) vagy ha csökken/megszûnik a felhajtóerõ, akkor jöhet a kihullás.
Biztos vagyok benne, hogy a radar nem hibát mért be a város feletti levegõben, az animáció szerint is valós csapadékelemekrõl van szó. A pontos fel/leáramlási viszonyokat viszont nem ismerjük. Az is egy lehetõség, hogy a radar úgy van beállítva, hogy a jóval kisebb méretû felhõelemeket is bemérje, amelyek méretüknél fogva ritkán érik el a talajfelszínt, ha attól legalább többszáz méterre találhatóak.
A ww-vel, egyetlen jelenidõ kóddal pedig az észlelés idõpontjabeli, illetve az elõzõ órára vonatkozó legmagasabb kódú idõjárást kell megadni. Így a ww ill w1/w2 alapján együttesen következtethetõ ki, hogy mi is volt..

Itt néztem utána az idõszakok pontos hosszának: Link
Stelvio: a párásság a talajközeli levegõre vonatkozik, attól még lehet efölött akár többszáz méter vastag száraz réteg valahol, amin a gyenge csapadék nem tudja átküszködni magát a párolgás miatt. Másrészt pedig, amirõl gyakran elfeledkezünk, az a feláramlás/felsiklás jelenléte, azaz a csapadékképzõdésre jellemzõ egyfajta vertikális felfelé mozgás. A felhajtó erõ simán meg tudja haladni (vagy legalább kiegyenlíteni) a kisméretû csapadékelemekre ható nehézségi erõt. Ezesetben pedig hiába méri be a radar a csapadékot a levegõben, az az eredõ erõ miatt nem tud kihullani a felhõbõl. Ha nagyobbra növekszik (növekszik a rá ható nehézségi erõ) vagy ha csökken/megszûnik a felhajtóerõ, akkor jöhet a kihullás.
Biztos vagyok benne, hogy a radar nem hibát mért be a város feletti levegõben, az animáció szerint is valós csapadékelemekrõl van szó. A pontos fel/leáramlási viszonyokat viszont nem ismerjük. Az is egy lehetõség, hogy a radar úgy van beállítva, hogy a jóval kisebb méretû felhõelemeket is bemérje, amelyek méretüknél fogva ritkán érik el a talajfelszínt, ha attól legalább többszáz méterre találhatóak.
Mert a 18-as az fõterminus és az elõzõ 6 órát is magában foglalja?
Azért a ww a jelenidõ a w1 az elmúlt 6 órában a csapadék formája lehet?
Itt úgy látom az elõzõ 6 óra szerepel (het).
Azért a ww a jelenidõ a w1 az elmúlt 6 órában a csapadék formája lehet?
Itt úgy látom az elõzõ 6 óra szerepel (het).
A 18 UTC-s synopban igazából nem az elmúlt havazás szerepel, legalábbis nem abban az értelemben, hogy az adott órában lett volna havazás, s az elmúlt volna. Ezesetben a jelenidõ kód (a 7-es szám utáni közvetlen 2 számjegy) mutatná ezt, ha jól emlékszem a 22-es kóddal. De itt ilyen nem szerepel, csak 10-es, azaz párásság, s az ezt követõ helyen (elmúlt idõjárás w1w2) szerepel a 7-es, ami az elõzõ 6 (vagy 12?) órás idõszakra vonatkozik, nem csak az elmúlt 1 órára. Így azért szerepel abban a 7-es = havazás volt, valamikor az elmúlt 6/12 órában. Kicsit bonyolult, de eszerint 18 UTC órájában nem volt havazás, sem utána, így a "nem érte el a talajt" verzió lehetett.
Épp azt néztem, elvonult a csapadék aztán vissza és nincs jelenidõ...
No de volt már cifra forduló, legfeljebb ezt is oda vesszük
No de volt már cifra forduló, legfeljebb ezt is oda vesszük

Ja, még jöhet egy javított 18 UTC-s Synop az említett értékekkel
Meg sem merem nézni a radart, ha tényleg ott volt 41-kor a radarjel...
Szerk: Hát ott volt..... ekkora pechet! Túl szép is lett volna, ha ez is bejön (a 3 T módosításom 0 pont helyett 8-at, majdnem 9-et hozott, az erõsen felhõsrõl borultra módosításom 2 pontot hozott, a jelenidõ berakása 2 pont vitt el).

Meg sem merem nézni a radart, ha tényleg ott volt 41-kor a radarjel...
Szerk: Hát ott volt..... ekkora pechet! Túl szép is lett volna, ha ez is bejön (a 3 T módosításom 0 pont helyett 8-at, majdnem 9-et hozott, az erõsen felhõsrõl borultra módosításom 2 pontot hozott, a jelenidõ berakása 2 pont vitt el).
Azért várjuk meg a hivatalos eredmény kihirdetését, lehet hogy mégis volt jelenidõ és a max. -2,6°C
Meg a bili is ott van kéznél
met4ever nézd csak meg, de elõbb 4-5 xanaxot vegyél be

Meg a bili is ott van kéznél

met4ever nézd csak meg, de elõbb 4-5 xanaxot vegyél be

Hát akkor lehet hogy én nyerem a fordulót és még a tizedek sem voltak velem...
Nem baj, én így is elégedett vagyok
Azért Te sem panaszkodhatsz, bár ott is állt a zászló jelenidõ szempontjából
Nem baj, én így is elégedett vagyok

Azért Te sem panaszkodhatsz, bár ott is állt a zászló jelenidõ szempontjából

Te is érzed, nem hiába figyeltél, azért ez 5 pont volt, azaz 6! (de ez óriási pech)

AAXX 27181 15170 01596 81402 11048 21053 39242 42655 54000 69932 71072 8657/ 333 11025 21062 3/000 47035 60007 91004 91104 92800=
Borult
nincs szj (párásság, 4km látás, elmúlt havazás)
TAkt -4,8
TMax -2,5
Gyenge DK szél.
Sze: 9 pontom lesz. A változtatás nagyon jól sikerült, ugyanis az 1.2-es 3,6-ot ért volna
.
Borult
nincs szj (párásság, 4km látás, elmúlt havazás)
TAkt -4,8
TMax -2,5
Gyenge DK szél.
Sze: 9 pontom lesz. A változtatás nagyon jól sikerült, ugyanis az 1.2-es 3,6-ot ért volna

Pedig ott a radaron a csapadék 41-kor! És -2.5 a Tmax 
Akkor ez lett:
Tmin: -7
Tmax: -2 (-2.5)
Takt: -5 (-4.
Felh: borult
Szél: gy. DK (140/7.2)
Szign: nincs
Csap: Volt

Akkor ez lett:
Tmin: -7
Tmax: -2 (-2.5)
Takt: -5 (-4.

Felh: borult
Szél: gy. DK (140/7.2)
Szign: nincs
Csap: Volt
+ borult
Nagy a csend, nem is ez az idópont volt?
Ja a max pontosan -2,5°C
Szerk: Hófúvás, erre gondoltam én is, Stelvio korán intézkedett
Sebaj, ha minden így van akkor 18 pontom lesz
Nagy a csend, nem is ez az idópont volt?
Ja a max pontosan -2,5°C

Szerk: Hófúvás, erre gondoltam én is, Stelvio korán intézkedett

Sebaj, ha minden így van akkor 18 pontom lesz

Nem szeretnének összeállni... De nem ám! Különben beindul a légelhárítás. Link
