Információk az előrejelzési versenyhez
Versenyinformációk
A VERSENYSZABÁLYZATÚj előrejelzés elküldése az előrejelzési versenybe
A legutóbbi forduló eredménye
A verseny összesített állása
A 3 kieső fordulót nem tartalmazó összesített lista
A synop-kódok értelmezéséhez egy kis segítség
Szélirány-meghatározáshoz segítség
Stelvio segítségével megjelenített összesített ranglista
Stelvio segítségével megjelenített örökranglista
Stelvio segítségével megjelenített dicsőséglista
A meteorológiai állomások elhelyezkedése
A meteorológiai állomások beosztása
Én meg egyébként leadáskor elgondolkodtam a hózáporon. Ugyan nem nagyon adták a modellek, de pont a kirúgódott állapotgörbe, és az emiatt meglévõ minimális labilitás volt az, ami felvetette. Viszont száraz elég lesz a levegõ, így inkább a másik végletet vállaltam be (gyengén felhõs ég). DE! Pitom is megemlítette az M1-en az "átfutó hózáporok"-at, szóval ki tudja.
Amitõl most félek, hogy nem lesz hótakaró, illetve, hogy sok helyen (itt a környékünkön mindenhol) picit melegebb van, mint pl. amit a WRF-ek vártak, így a magasabb T-knek áll a zászló. Egyelõre.
Amitõl most félek, hogy nem lesz hótakaró, illetve, hogy sok helyen (itt a környékünkön mindenhol) picit melegebb van, mint pl. amit a WRF-ek vártak, így a magasabb T-knek áll a zászló. Egyelõre.
Tényleg érdekes lesz a -9 fok körüli T850, a front utáni szeles idö által is támogatott átkeveredés (állapotgörbe kirugódás) és az olykor(?) elöbújó napocska együttesének eredöje...

(
Ehhez adalék, hogy pl. az M0 Dunakeszi-Káposztásmegyer közötti szakaszán egy hídon van egy állomás, ahol a szélmérõ - ha a nagy kínai (King Long) busszal megyünk - majdnem fejmagasságban van az utasoknak.
)
Ha már változtattam, némi kockázatot is belevittem a T-kel. A tó ugyan nincs befagyva, de hideg, ez most az az eset lehet, amikor a a szélirány változása nem okoz több fok T-ugrásokat. Így pedig a hidegfront mögött talán mégis alacsonyabb lehet a T. Egyedül a Tmin az, amit talán fönt lehetett volna tartani. Viszont az 1.0-sok szinte mind magasabb T-ket adnak, 1-2 kivétellel. Nagyon sokat fog számítani majd a felhõzet.
Ehhez adalék, hogy pl. az M0 Dunakeszi-Káposztásmegyer közötti szakaszán egy hídon van egy állomás, ahol a szélmérõ - ha a nagy kínai (King Long) busszal megyünk - majdnem fejmagasságban van az utasoknak.
)
Ha már változtattam, némi kockázatot is belevittem a T-kel. A tó ugyan nincs befagyva, de hideg, ez most az az eset lehet, amikor a a szélirány változása nem okoz több fok T-ugrásokat. Így pedig a hidegfront mögött talán mégis alacsonyabb lehet a T. Egyedül a Tmin az, amit talán fönt lehetett volna tartani. Viszont az 1.0-sok szinte mind magasabb T-ket adnak, 1-2 kivétellel. Nagyon sokat fog számítani majd a felhõzet.
Az állomás közvetlenül a tó mellett van, nem a 7-es út mellett. 
Amúgy ezen már elgondolkoztam én is, hogy például az autópályák mentén elhelyezett mérõállomásoknál egy erõsebb tranzitforgalommal ellátott szakaszon mennyire befolyásolják a mért szelet a tehergépjármûvek... ?

Amúgy ezen már elgondolkoztam én is, hogy például az autópályák mentén elhelyezett mérõállomásoknál egy erõsebb tranzitforgalommal ellátott szakaszon mennyire befolyásolják a mért szelet a tehergépjármûvek... ?
Nagyon egyhangú a szél az 1,0-oknál. Én azért ennyire nem venném biztosra a mérsékelt északnyugatit... Még a Balaton mellett sem. Fõleg úgy nem, hogy közel azonos lesz a víz és a levegõ hõmérséklete, így termikus okai nem nagyon lesznek az erõsebb szélnek és az a tipikus "hátoldali" északnyugati szél sem tûnik jelentõsnek a térségben.
Amúgy a 75 tippelõbõl 39-en várnak csapadékot, 36-an nem, ez érdekes lesz.
Amúgy a 75 tippelõbõl 39-en várnak csapadékot, 36-an nem, ez érdekes lesz.
