Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Kevés lenne a mélyeges asztrofotózáshoz.
Mellesleg a leghosszabb zárideje 8 sec, aztán az asztrofotózáshoz meg 90-180 vagy még annál is több másodpercek kellenek. A mechanikát még az 1Dx sem pótolná.
De egész jó gép. Én azoknak ajánlanám akik élete elsõ fényképezõjét vennék, vagy van már kompaktjuk és csak úgy vannak, nemakarnak objektívtömeget cipelni.
Nyaraláskor egy ilyen kifejezetten jó lehet. Még én is elfogadnám, fõleg ha nem azért megyek, hogy fotózzak, hanem hogy igazán pihenjek. Emlékképekre kiváló. Igazi klafa utazózoomja van. Bár egy kisebb állvány, zsebállvány jóljöhet.

Mellesleg a leghosszabb zárideje 8 sec, aztán az asztrofotózáshoz meg 90-180 vagy még annál is több másodpercek kellenek. A mechanikát még az 1Dx sem pótolná.



De egész jó gép. Én azoknak ajánlanám akik élete elsõ fényképezõjét vennék, vagy van már kompaktjuk és csak úgy vannak, nemakarnak objektívtömeget cipelni.
Nyaraláskor egy ilyen kifejezetten jó lehet. Még én is elfogadnám, fõleg ha nem azért megyek, hogy fotózzak, hanem hogy igazán pihenjek. Emlékképekre kiváló. Igazi klafa utazózoomja van. Bár egy kisebb állvány, zsebállvány jóljöhet.

Eldobhatod a mechanikát meg a tükröst, itt az új távcsõ akármilyen refraktorhoz, Newtonhoz képest jobb fényerõvel: Link :-))) 20-1200 mm, de ez utóbbi duplázható!!! (Pedig egyik érték sem átlagos.) Csak egy kérdés maradt: ez az egész minek is...?
Ennél igen! 
Látnád, a régi M42-es Helios 44-M mit produkál. Akkora szférikus aberációja van neki, hogy bele lehet szédülni.
Persze portréhoz jó szokott lenni, bár jobban tolerálom a 135mm/2.8-ast.

Látnád, a régi M42-es Helios 44-M mit produkál. Akkora szférikus aberációja van neki, hogy bele lehet szédülni.

Persze portréhoz jó szokott lenni, bár jobban tolerálom a 135mm/2.8-ast.

Valóban, valahogy nem is gondoltam rá. No igen, rendkívül kényes téma, a legkisebb életlenség, ilyen-olyan optikai hibák könnyen elõjönnek.
Elfelejtettem erre írni! Neharagudj.
Azért jó a 7x180sec, mert az 1260sec nagyonsok fényszennyezést gyûjtene össze. Szinte beégne a kép. A 7x180sec-et programba rakva, a program kivonja a zajt belõle akár egyedi módon, akár darkframe-ek segítségével. Ráadásul a program jobban nyomatékosítja a részleteket, így ami sötét az az is marad, ami halvány mindegyik képen, azt jobban elõlehet csalogatni PS-ben. A progi egy TIFF fájlt gyárt ami nekem 40 megás szokott lenni és rengeteg adatot tartalmaz. Hasonló mint a RAW. Nagyobb a dinamikája.

Mellesleg a mechanikának van pontatlansága és 1260sec már nembiztos, hogy bemozdulatlan lett volna.

Azért jó a 7x180sec, mert az 1260sec nagyonsok fényszennyezést gyûjtene össze. Szinte beégne a kép. A 7x180sec-et programba rakva, a program kivonja a zajt belõle akár egyedi módon, akár darkframe-ek segítségével. Ráadásul a program jobban nyomatékosítja a részleteket, így ami sötét az az is marad, ami halvány mindegyik képen, azt jobban elõlehet csalogatni PS-ben. A progi egy TIFF fájlt gyárt ami nekem 40 megás szokott lenni és rengeteg adatot tartalmaz. Hasonló mint a RAW. Nagyobb a dinamikája.

Mellesleg a mechanikának van pontatlansága és 1260sec már nembiztos, hogy bemozdulatlan lett volna.
Köszi! 
Sajnos nem defókuszált! Bárcsak az lenne.
A probléma a 70-300-as lágy objektívben keresendõ. Legtágabb rekeszt használtam. Régebben Nyulival már beszéltünk errõl. Az az obi nem 70-en a legjobb és nem is f4.-en hanem egy kicsit szûkíteni kell a határokat.
Erre a célra nagyonjól jönne egy L széria. De még a komolyabb üvegek is.

Sajnos nem defókuszált! Bárcsak az lenne.

A probléma a 70-300-as lágy objektívben keresendõ. Legtágabb rekeszt használtam. Régebben Nyulival már beszéltünk errõl. Az az obi nem 70-en a legjobb és nem is f4.-en hanem egy kicsit szûkíteni kell a határokat.

Erre a célra nagyonjól jönne egy L széria. De még a komolyabb üvegek is.

Halihó!
Ha eljössz velünk egyszer, akkor meglátod, hogy miként készül ilyen kép.
Más: Nem fontos az éjszakai fotózáshoz, hogy milyen állványt vegyünk. A lényeg, hogy állvány legyen. Legyen az 20 centis, legyen az 140 centis, lehet az kínai vatymaty, vagy épp Manfrotto ultrapró, vagy épp Gitzo (utóbbit másra használnám)
Példa: Link - 4ezer Ftos maszattal csináltam ezt a képet. A linkcím árulkodik...
Más. Polárszûrõt nem azért vesz az ember, hogy lerövidítse a záridõt. Polárszûrõt tekergesd... monitor elõtt. Csak próbáld ki.
Naugye.
Polárral sokkal jobban elõjön az ég kékje. Letudod radírozni a vízfelszínrõl az eget, tükrözõdéseket, vagy épp egy épületrõl is. Ha Kaposváron jársz, akkor vidd el a polárszûrõt és a vadiúj mûvházra nézve is tekergesd. A tükrözõdést legyalulja. Belátsz az egész épületbe, az üvegfal... mögé.
Íme néhány polárszûrõs kép: Link Link Link
Amit te szeretnél, az a szûrõrendszer, speciális szûrõk azon belül az ND szûrõk. Leginkább a Cokin szett vált be. Nekemis van. Általában a naplementekor veszem hasznát, pld az átmenetesnek. De mivel gyakran nemtudom magammal vinni ezért PS-ben állítom be amikor a RAW formátummal dolgozok.
Íme a Cokin: Link - rögtön Nikonnal.
Sok kép: Link - ez egy szûrõrendszer egy adapterrel amibe belecsúsztathatsz különféle lapkákat. A polártól az átmenetes szûrõkön át, keresztül az ND (sötétítõ) szûrõn, egészen a trükkszûrõkig.
Neked ND szûrõ kell. Legjobb ha az ND16-ost veszed meg (kettõt is akár) Illetve magát a szûrõszettet.
Nekem ND4 átmenetes van és még egypár. Ugyanakkor ittvan egy olyan ahol ND8, vagy ND16-os átmenetnek felelne meg a kép: Link - Egyértelmûen beégne az égbolt.

Léteznek felcsavarható szûrõk is, ugyanígy mindenféle maszat van. Maszat kivételével az ND1000 amire én gyúrok... de bele sem merek gondolni, hogy a 77-es szûrõmenetre mennyibe kerülhet. (25ezer Ft körül lehet) Azok ocsmányul drágák. Még az 58mm-es is 15K.
Drágák, de nagyon jók. Vakító napfénynél is 30sec-eket lehet exponálni. Meglehet lágyítani a vízfelszínt. Egy nagyváros, forgalmas utcáján ellehet tüntetni az embereket, autókat. Stb. Nekem legjobban a felhõk elmosása tetszik benne.

Remélem tudtam segíteni!
Ha eljössz velünk egyszer, akkor meglátod, hogy miként készül ilyen kép.

Más: Nem fontos az éjszakai fotózáshoz, hogy milyen állványt vegyünk. A lényeg, hogy állvány legyen. Legyen az 20 centis, legyen az 140 centis, lehet az kínai vatymaty, vagy épp Manfrotto ultrapró, vagy épp Gitzo (utóbbit másra használnám)
Példa: Link - 4ezer Ftos maszattal csináltam ezt a képet. A linkcím árulkodik...

Más. Polárszûrõt nem azért vesz az ember, hogy lerövidítse a záridõt. Polárszûrõt tekergesd... monitor elõtt. Csak próbáld ki.


Polárral sokkal jobban elõjön az ég kékje. Letudod radírozni a vízfelszínrõl az eget, tükrözõdéseket, vagy épp egy épületrõl is. Ha Kaposváron jársz, akkor vidd el a polárszûrõt és a vadiúj mûvházra nézve is tekergesd. A tükrözõdést legyalulja. Belátsz az egész épületbe, az üvegfal... mögé.

Íme néhány polárszûrõs kép: Link Link Link
Amit te szeretnél, az a szûrõrendszer, speciális szûrõk azon belül az ND szûrõk. Leginkább a Cokin szett vált be. Nekemis van. Általában a naplementekor veszem hasznát, pld az átmenetesnek. De mivel gyakran nemtudom magammal vinni ezért PS-ben állítom be amikor a RAW formátummal dolgozok.
Íme a Cokin: Link - rögtön Nikonnal.

Sok kép: Link - ez egy szûrõrendszer egy adapterrel amibe belecsúsztathatsz különféle lapkákat. A polártól az átmenetes szûrõkön át, keresztül az ND (sötétítõ) szûrõn, egészen a trükkszûrõkig.
Neked ND szûrõ kell. Legjobb ha az ND16-ost veszed meg (kettõt is akár) Illetve magát a szûrõszettet.
Nekem ND4 átmenetes van és még egypár. Ugyanakkor ittvan egy olyan ahol ND8, vagy ND16-os átmenetnek felelne meg a kép: Link - Egyértelmûen beégne az égbolt.

Léteznek felcsavarható szûrõk is, ugyanígy mindenféle maszat van. Maszat kivételével az ND1000 amire én gyúrok... de bele sem merek gondolni, hogy a 77-es szûrõmenetre mennyibe kerülhet. (25ezer Ft körül lehet) Azok ocsmányul drágák. Még az 58mm-es is 15K.

Drágák, de nagyon jók. Vakító napfénynél is 30sec-eket lehet exponálni. Meglehet lágyítani a vízfelszínt. Egy nagyváros, forgalmas utcáján ellehet tüntetni az embereket, autókat. Stb. Nekem legjobban a felhõk elmosása tetszik benne.

Remélem tudtam segíteni!

Szerintem nagyon felmelegszik a ccd, és a szélén nagyon foltos lesz a kép.
Halihó!
ilyen az... amikor az állvány mozog. És nem az égbolt. Második képem az EQ3-as kétmotoros állvánnyal: Link - igaz csillagászati, és nem fotós téma. De maga a kép nagy elõrelépés számomra. ISO800-al készült a Nyilas csillagképtõl balra. 70mm-en 7x180sec f4-en.

Egy 70-200f4 L ide most korrekt lenne.
ilyen az... amikor az állvány mozog. És nem az égbolt. Második képem az EQ3-as kétmotoros állvánnyal: Link - igaz csillagászati, és nem fotós téma. De maga a kép nagy elõrelépés számomra. ISO800-al készült a Nyilas csillagképtõl balra. 70mm-en 7x180sec f4-en.

Egy 70-200f4 L ide most korrekt lenne.
