Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
"Mindenki másképp csinálja", szóval részemrõl egy "én így" típusú választ fogalmaznék:
- 1. kép: témája alapján ez tetszik legjobban. Elég kevés volt a fény, sajnos kissé alulexponált, hiába a magas érzékenység. Ha van rá mód, használj állványt, illetve az esetleges berázás ellen önkioldót. A sötétbe való átmenet fenn és a "csigavonal" együtt érdekes hatást eredményez. Ami kissé a zavaró, a két nagy üres terület a bal alsó/jobb felsõ sarkokban, ezért én vágnék mindkét oldalról (baloldalról pl. úgy, hogy még a "képsarkon is túlról", oldalról érkezzen a vonal), illetve ezeknek megfelelõ mértékben alul/felül is.
- 2., 3. kép - alapvetõ szerkesztését tekintve hasonló fotók, ami a lényeg: ha ilyen szabályos formákat ábrázolunk, az tényleg legyen szimmetrikus, ugyanis egyrészt a nézõ "csakazértis" keresni fogja a különbségeket, másrészt már az apróbb hibák is rontják azt a bizonyos "szemnek tetszõ" szimmetriát. Mindezt utólagosan nehéz jól javítani, erre egyértelmûen komponáláskor kell figyelni. Ugyanez vonatkozik a megvilágításra is - bár jelen esetben (második fotó) természetesen nem tehettél róla, hogy az egyik oldalon erõsebb volt a fény, ez esetleg utólag javítható.
- 1. kép: témája alapján ez tetszik legjobban. Elég kevés volt a fény, sajnos kissé alulexponált, hiába a magas érzékenység. Ha van rá mód, használj állványt, illetve az esetleges berázás ellen önkioldót. A sötétbe való átmenet fenn és a "csigavonal" együtt érdekes hatást eredményez. Ami kissé a zavaró, a két nagy üres terület a bal alsó/jobb felsõ sarkokban, ezért én vágnék mindkét oldalról (baloldalról pl. úgy, hogy még a "képsarkon is túlról", oldalról érkezzen a vonal), illetve ezeknek megfelelõ mértékben alul/felül is.
- 2., 3. kép - alapvetõ szerkesztését tekintve hasonló fotók, ami a lényeg: ha ilyen szabályos formákat ábrázolunk, az tényleg legyen szimmetrikus, ugyanis egyrészt a nézõ "csakazértis" keresni fogja a különbségeket, másrészt már az apróbb hibák is rontják azt a bizonyos "szemnek tetszõ" szimmetriát. Mindezt utólagosan nehéz jól javítani, erre egyértelmûen komponáláskor kell figyelni. Ugyanez vonatkozik a megvilágításra is - bár jelen esetben (második fotó) természetesen nem tehettél róla, hogy az egyik oldalon erõsebb volt a fény, ez esetleg utólag javítható.