Egyetértünk, fokozatokat kell felállítani.
1: A modellek fejlõdése már sejteti a 48-72órás idõtávban a pályavonal hozzávetõleges ívét, az esetek 80%-ában egy 2-300km-es sáv már belõhetõ (vannak kivételek, melyek még mindig 48órán belül változnak meg alapjában).
2: A halmazállapoti kérdés egyértelmû esettõl eltekintve (országos elõoldal, avagy hátoldal), azaz necces pályavonal esetén az utolsó nap dõl el, kiemelten a necces régiókban, ami az advekciós határvonal pontos ismerete szükséges.
3: Magának a csapadékmennyiségnek a kérdéskörével a genezisig nem érdemes foglalkozni, mivel jellegzetességük a Balkán ill. a Kárpát-medence felett feltöltõdõ csapadékmezõ (itt elõre kevéssé látható helyi tényezõk a befolyásolók).
Eme csapadékmezõ relatív kis mérete és annak szeszélyessége-tagoltsága teljesen okafogyottá teszi a modellek által mutatott csapadékmennyiségek figyelését (kevés kivételtõl eltekintve egészen másképp alakul a csapadékterítés), ez persze a hazánkat is érintõ-beterítõ csapadékmezõ esetén érvényes.
A délen elhúzó és minket épphogy érintõ "kicsikék" esetén az 1.pontban ismertetett bizonytalanság a kérdõjel.