PS-ben a sharpen elég durva megoldás, az Unsharp Mask sokkal finomabb és állítható. Egy digit tükörreflexes gép nyilván más kategória, ugyanakkor utómunkára még ott is bõven van szükség, ennek hiánya legalább annyira igénytelen, mint pl. egy igénytelenül exponált kép. Egy magas ISO értékes kép után sokszor kellhet pl. zajszûrés, persze csak finom mértékben. Egy havas fotó esetében vagy egy ellenfényes képnél pl. könnyen szükség lehet a kisebb színtorzulás enyhe korrekciójára, pont azért, hogy adott esetben ne legyen irreális színvilága a képnek. Egy párás körülmények között fényképezett felhõnél meg sokszor nagyon is szükséges pl. a levels vagy curves mértékkel történõ megbirizgálása, persze a kontrasztot nem szabad annyira ráhúzni, ahogy Metfickó is tette, mert azzal már tényleg mesterséges érzete lesz a képnek. A szûrõk tényleg fontosak sokszor, a magashegyi fotózásnál az UV pl. legalább annyira, mint a polár, bár az ezek hiányából eredõ gondokat sokszor könnyen meg lehet oldani az utómunkával.