Egyébként azt el kell mondani, hogy a zágrábi 12 uts felszállást alapul véve, ami nagyjából reprenzentatív dunántúli helyzetre lehet látni, h 21-22 fokból indítva a talajról a légrészt és 19 fokos harmatpontból jó nagy cin van. A gomoly kiváltó hõmérséklet 31 fok. Az LCL 500 méteren van az LFC meg 3500 méteren.

Csak azt akarom ezzel kihozni, h ez a vonal alapesetben nem alakulhatott volna ki, legalábbis nem rajtunk tovább erõsödve, ha nem lenne emelt konvekció.

És itt kezdõdnek a nehézségek. Milyen mértékü és mi okozza az emelt konvekciót. Kialakulásában az 500-as teknõ elõoldalán meglévõ örvényesség advekció okozza, plussz a szállítószallag is ott van (kérdés hogyan emelkedik, mennyire ndeves), meg még lehet amirõl nem is tudunk.
Az elmúlt napokban a talajalapú és emelt konvekció egymás mellett müködik úgy tünik. Utóbi hatásának a kiszámítása a nagyon nehéz.