Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Grat a mechanikához! 300 mm-en már simán lehet mélyegezni. Nekem egy picit defókuszáltnak tûnik (aztán lehet, nem jól látom, bár szoktam ilyen képeket is nézegetni). De ki kell ezt is tapasztalni, külön ága ez a fotózásnak, méghozzá nagyon szép és érdekes ága, olyanokat megörökíteni, amit szabad szemmel nem lehetséges... Mint a makró, csak ez pont az ellentettje. :-)
Fetcroll
Tartja egy olyan mondás, hogy állványból kétfélét lehet kapni: olcsót és jót... Az olcsóbb állványokkal sem az a baj (az egészen extrém gagyikat leszámítva), hogy összenyeklenek a gép alatt. Hanem a stabilitás - pl. egy kisebb széltõl is beremegnek. De ha jól rémlik, 18-55-ös obid van. Mivel ez nem túl hosszú fókusztáv, így egy kevésbé stabil állvány is megtarthatja. Sajnos a jó állványok sem véletlenül drágák...
A terhelhetõség: ez a szám, hogy X kg, tkp. csak azt jelenti, hogy mennyi az a súly, amennyit még megtart (=nem nyeklik össze alatta), és nem azt, amit berázás-mentesen megtart. Általában azt szokták javasolni, hogy a felszerelésed súlyához képest 2-3-szorosan kell túlbiztosítani. Azaz a D3000-hez én egy olyan állványt néznék, aminek terhelhetõsége 2-3 kg körül van. A Hama több állványt is kínál ebben a kategóriában, de volt szerencsém ilyen állványhoz, és idõnként már egy ultrazoom gép alatt is beremegett... Itt van pl. ez: Link Bár egy picivel már drágább, de egy ideig ki fog szolgálni. (Nekem a nagyobbik testvére az Olympus duplakitet minden további nélkül megtartotta stabilan. De az új gép alatt már nem az igazi - persze a mostani cucc majd' másfél kiló, az Oly csak a fele volt.
Polár: a nappali hosszú záridõ eléréséhez nem erre, hanem valamilyen erõs ND-szûrõre lesz szükséged (ez csak annyit tesz, hogy leveszi a bejutó fényerõt, nem szûri ki a polarizált fényt). A szûrõk erõsségét az "ND" jelzés mögött álló szám jelzi. Pl. ND8 = 2^3, azaz 3 fényérték. De szerintem ez nem igazán lesz elegendõ nappali hosszú záridõs fotózáshoz... Esetleg ha nagyon leszûkíted a rekeszt, de az már jelentõsen rontja a képminõséget. Szerintem egy jóval erõsebb szûrõre volna szükséged (akár ND1000), de ezek már drágábbak sajnos. A Polraoid márkát sem ismerem, milyen minõségû termékeket gyárt a szûrõk körében, de félek, ez nem az "igazi" Polaroid minõségét jelenti (azaz a névhasználatot kínai tulajdonban van, azt adnak ki ilyen név alatt, amit tudnak).
A képrõl: az ötlet jó, de továbbra is csak azt tudom-tudjuk javasolni, hogy kevesebb utómunka többet eredményezne. A háttér, növényzet szerintem feleslegesen van ennyire felhúzva, elvégre szürkületben készült, nem baj, ha beleveszik a sötétbe. A fehéregyensúly is elmászott picit negatív irányba, egy melegebb értékkel szerintem szebben mutatna. Illetve ferde is a kép, bár gondolom még nincs állványod, ami nem gond, de utólag könnyen javítható a probléma.
Fetcroll
Tartja egy olyan mondás, hogy állványból kétfélét lehet kapni: olcsót és jót... Az olcsóbb állványokkal sem az a baj (az egészen extrém gagyikat leszámítva), hogy összenyeklenek a gép alatt. Hanem a stabilitás - pl. egy kisebb széltõl is beremegnek. De ha jól rémlik, 18-55-ös obid van. Mivel ez nem túl hosszú fókusztáv, így egy kevésbé stabil állvány is megtarthatja. Sajnos a jó állványok sem véletlenül drágák...
A terhelhetõség: ez a szám, hogy X kg, tkp. csak azt jelenti, hogy mennyi az a súly, amennyit még megtart (=nem nyeklik össze alatta), és nem azt, amit berázás-mentesen megtart. Általában azt szokták javasolni, hogy a felszerelésed súlyához képest 2-3-szorosan kell túlbiztosítani. Azaz a D3000-hez én egy olyan állványt néznék, aminek terhelhetõsége 2-3 kg körül van. A Hama több állványt is kínál ebben a kategóriában, de volt szerencsém ilyen állványhoz, és idõnként már egy ultrazoom gép alatt is beremegett... Itt van pl. ez: Link Bár egy picivel már drágább, de egy ideig ki fog szolgálni. (Nekem a nagyobbik testvére az Olympus duplakitet minden további nélkül megtartotta stabilan. De az új gép alatt már nem az igazi - persze a mostani cucc majd' másfél kiló, az Oly csak a fele volt.
Polár: a nappali hosszú záridõ eléréséhez nem erre, hanem valamilyen erõs ND-szûrõre lesz szükséged (ez csak annyit tesz, hogy leveszi a bejutó fényerõt, nem szûri ki a polarizált fényt). A szûrõk erõsségét az "ND" jelzés mögött álló szám jelzi. Pl. ND8 = 2^3, azaz 3 fényérték. De szerintem ez nem igazán lesz elegendõ nappali hosszú záridõs fotózáshoz... Esetleg ha nagyon leszûkíted a rekeszt, de az már jelentõsen rontja a képminõséget. Szerintem egy jóval erõsebb szûrõre volna szükséged (akár ND1000), de ezek már drágábbak sajnos. A Polraoid márkát sem ismerem, milyen minõségû termékeket gyárt a szûrõk körében, de félek, ez nem az "igazi" Polaroid minõségét jelenti (azaz a névhasználatot kínai tulajdonban van, azt adnak ki ilyen név alatt, amit tudnak).
A képrõl: az ötlet jó, de továbbra is csak azt tudom-tudjuk javasolni, hogy kevesebb utómunka többet eredményezne. A háttér, növényzet szerintem feleslegesen van ennyire felhúzva, elvégre szürkületben készült, nem baj, ha beleveszik a sötétbe. A fehéregyensúly is elmászott picit negatív irányba, egy melegebb értékkel szerintem szebben mutatna. Illetve ferde is a kép, bár gondolom még nincs állványod, ami nem gond, de utólag könnyen javítható a probléma.