Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Akármirõl lógtál, megérte. Az ötödiktõl totál idegalapon vagyok...
Gratulancia!

Gratulancia!
Óóóóóhhhhhh, ez bámulatosan csodálatos!
Áki: maradok az elsõ verziónál

Áki: maradok az elsõ verziónál

Mivel képekrõl van szó, beteszem ide is a tegnapi metnet-Börzsönytúra képeit (habár turistaüzemmódban fényképeztem õket, így csodát azért nem kell várni). Akit érdekel, nézze végig õket
Akad benne egy-két jól sikerült is.
Link

Link
Há ez tulajdonképpen nem az én üvegem volt.
A haverral voltunk kint és csereberéltünk: én odaadtam a nagy Sigmát, õ meg adta az új 18-200-as Tamiját próbára. ND szûrõim nekem nincsenek, így azok is az övéi voltak. 

Igen, ismerem ezt a "hibát", de most mindenképp ki akartam próbálni a tükrözõdést.
Leközelebb napnyugta körül megyek majd ki, most csak kiruccantunk.



Igen, ismerem ezt a "hibát", de most mindenképp ki akartam próbálni a tükrözõdést.

Leközelebb napnyugta körül megyek majd ki, most csak kiruccantunk.

Tetszik a kép, a tükrözõdést mindig is kedveltem. Viszont az f/32 az élesség rovására ment. Nagyjából f/22-tõl az ú.n. elhajlási életlenség lép fel, azaz a szük blendén keresztül a sík szenzorra nem minden fénysugár ér el "ugyanolyan hosszban", azaz életlen lesz. A javaslat: ilyen képet napkelte elõtt vagy napkelte után, az ú.n. "kék órában" csinálj, akkor elegendõ hosszú lehet a záridõ, ill. ha mindenképpen nappal csinálod, akkor csatolj fel egy ND400-at. Amíg a kép elkészül, elmehetsz ebédelni is

Amennyiben a pályázat végén (jövõ õsszel) még Metnet-es leszek, úgy felajánlok a nyertesnek egy LowePro Fastpack 300 AW Slingshot hátizsákot
(új, nem használt
) Link


Csodás képek, a deresek fantasztikusak! A nagyváros közepén nekem sosem lesz módom ilyeneket fotózni

Az elsõ tökéletes, nincs háttér, a cseppek a semmiben lebegnek, a becsillanások szépségesek - gratula!

Köszi. 
Ervin: Azért f/32, mert ki akartam simítani a vizet, hogy szépen látszódjon a tükörképet, ami ugye hosszú záridõt igényel. ISO100-on ND szûrõkkel sem sikerült lemennem 1s-ig még f/32 sem. Kicsit sok volt a fény.

Ervin: Azért f/32, mert ki akartam simítani a vizet, hogy szépen látszódjon a tükörképet, ami ugye hosszú záridõt igényel. ISO100-on ND szûrõkkel sem sikerült lemennem 1s-ig még f/32 sem. Kicsit sok volt a fény.
Látom, a helyi Fotópályázaton már nem futotta díjazásra a válság által meggyötört költségvetésbõl.
Mivel mindig is úriember voltam, feldob a pénz és idõm, mint a tenger, ezért úgy döntöttem, hogy felajánlok egy kupát, az elsõ helyezettnek.
Íme: Link
Mivel mindig is úriember voltam, feldob a pénz és idõm, mint a tenger, ezért úgy döntöttem, hogy felajánlok egy kupát, az elsõ helyezettnek.
Íme: Link
Több hónap után ma kimentem kicsit sétálni, képelni és ez a látvány nagyon megfogott.
Nemtom, hogy Nektek mennyire tetszik, de engem ott megfogott a látvány és talán egy kicsit passzol az õszi színekhez.
EOS 300D + 18-200 Tamron + UV + ND2 + ND4, ISO100, f32, 1/5s:
Link
Nemtom, hogy Nektek mennyire tetszik, de engem ott megfogott a látvány és talán egy kicsit passzol az õszi színekhez.
EOS 300D + 18-200 Tamron + UV + ND2 + ND4, ISO100, f32, 1/5s:
Link
A "régi szép idõkre" emlékeztetõ hosszú, 39 képes album a mai napról: Link Meg kell hagyni, volt téma. :-) Bár több helyütt inkább csak dokumentum jelleg fedezhetõ fel. :-)
Nos, igazából eget rengetõen nagy különbség a két gép (illetve a kategória többi gépe) között nincs, tehát az fog dönteni, melyik a szimpatikusabb. Nikonból (hasonlóan Ádám Canon ajánlatához) a D3100 + 18-55-ös kombóhoz egy Nikkor 50mm f/1.8 AF-S G objektívet ajánlanék (az AF-S jelzésû! - csak ezzel van autofókusz!) Egy harmadik verzió, vagyis harmadik gép a zajban (vagyis zajtalanságban) nagyon jó Pentax K-r szintén a 18-55-ös alapobjektívjével illetve a Pentax DA 35mm f/2.4 AL objektívvel. Igaz, ez nagyobb látószög a Canon/Nikonhoz képest, kérdés, mit is jelent a "rendezvények fotózása" (pl. távolról való fényképezéshez nagy fényerejû teleobi szükséges, az viszont nem valószínû, hogy kijönne az említett keretbõl). Itt a Pentaxnál meg kell említeni, hogy magának a rendszernek nagyon jó (a legjobb!) a kompatibilitása a régi, filmes optikákkal, amelyekbõl jó, fényerõs darabokat a digitálisra tervezett optikák árának töredékéért kínálnak a használt piacon. (K bajonettes darbokat kell keresni, illetve a megfelelõ átalakítóval az M42-es objektívek is használhatók). Természetesen nem lesz autofókusza, de van például fókuszvisszajelzés, amely annyit jelent, hogy a megfelelõ élességnél a keresõben felvillan egy kis fény, segítve ezzel a manuális élességállítást. Kérdés, szeretne-e, hajlandó volna-e kézi beállításokat használni, vagy az elején azért jobb volna az automata objektív...?
Egy utolsó, az elõzõektõl kissé eltérõ gép(ek) a Panasonic GF2-GF3 a szintén fix 14mm f/2.5-ös objektívvel. Itt nincs keresõ, LCD-n kell komponálni. Tkp. egy kompakt gép, de tükörreflexes képminõség. A manuális objektívek itt is használhatók, ráadásul az LCD-n jóval könnyebb az élességállítás is. Megfelelõ konverter (M42 --> micro4/3) itt is szükséges.
szerk.: Ákos, az elsõ és a harmadik nagyon üt, de fõleg utóbbi...! Grat!
Egy utolsó, az elõzõektõl kissé eltérõ gép(ek) a Panasonic GF2-GF3 a szintén fix 14mm f/2.5-ös objektívvel. Itt nincs keresõ, LCD-n kell komponálni. Tkp. egy kompakt gép, de tükörreflexes képminõség. A manuális objektívek itt is használhatók, ráadásul az LCD-n jóval könnyebb az élességállítás is. Megfelelõ konverter (M42 --> micro4/3) itt is szükséges.
szerk.: Ákos, az elsõ és a harmadik nagyon üt, de fõleg utóbbi...! Grat!
Még egy kis kiegészítés:
A 18-55 mm-es optikából 3 változat is elõfordulhat. (18-55 II, 18-55 IS, 18-55 IS II)
A 18-55 II (IS-, azaz képstabilizátor nélküli) felejtõs.
A 18-55 IS és a 18-55 IS II között is van jócskán különbség. Teleállásban (55 mm) a II-es verzió ad jobb képet, nagylátószögön (18-24 mm) viszont a II-es verzió csak picivel jobb a képkivágat középsõ részein, viszont sokkal életlenebb a képszéleken.
Úgyhogy - mivel 50 mm körül úgyis ott lenne az 50 mm F1.8 - talán érdemesebb a sima IS verziót választani az IS II helyett.
A 18-55 mm-es optikából 3 változat is elõfordulhat. (18-55 II, 18-55 IS, 18-55 IS II)
A 18-55 II (IS-, azaz képstabilizátor nélküli) felejtõs.
A 18-55 IS és a 18-55 IS II között is van jócskán különbség. Teleállásban (55 mm) a II-es verzió ad jobb képet, nagylátószögön (18-24 mm) viszont a II-es verzió csak picivel jobb a képkivágat középsõ részein, viszont sokkal életlenebb a képszéleken.
Úgyhogy - mivel 50 mm körül úgyis ott lenne az 50 mm F1.8 - talán érdemesebb a sima IS verziót választani az IS II helyett.
Köszi szépen a gyors választ..
Tolmácsolom felé..
Szerintem jövõ hét elején megy venni majd... tehát más javaslatokat is szívesen várok..
Tolmácsolom felé..
Szerintem jövõ hét elején megy venni majd... tehát más javaslatokat is szívesen várok..
Ha tényleg elsõsorban portrézásra kell neki és emellett nem zavarja, hogy mozognia is kell fotózás közben, akkor 200 ezer környékén a legjobb választás:
Canon 1100D váz + Canon EF 50mm f/1.4 USM
Ez az objektív nagyon jó tesztadatokkal rendelkezik, persze fix, de ez portrézásnál nem hátrány. 2 métert elõrébb lép vagy hátrébb aztán ennyi. A fényereje az pedig nagyon ütõs, félhomályban is tökéletes képet ad már ISO 200-on (F2,8-on, az alatt azért már nem az igazi).
Vagy,
Canon 1100D 18-55mm IS II alappal + Canon EF 50mm f/1.8 II + valamelyik Yongnuo rendszervaku.
Az 1.8-as fix obi alig gyengébb, mint 1.4-es bátyja, a 18-55 mm IS II lehetõséget ad a nagyobb látószögû felvételek készítéséhez, a rendszervaku pedig megverekszik a sötétséggel.
Hozzáteszem, hogy én megrögzött Canon-os vagyok, de majd jönnek a többiek is.
Canon 1100D váz + Canon EF 50mm f/1.4 USM
Ez az objektív nagyon jó tesztadatokkal rendelkezik, persze fix, de ez portrézásnál nem hátrány. 2 métert elõrébb lép vagy hátrébb aztán ennyi. A fényereje az pedig nagyon ütõs, félhomályban is tökéletes képet ad már ISO 200-on (F2,8-on, az alatt azért már nem az igazi).
Vagy,
Canon 1100D 18-55mm IS II alappal + Canon EF 50mm f/1.8 II + valamelyik Yongnuo rendszervaku.
Az 1.8-as fix obi alig gyengébb, mint 1.4-es bátyja, a 18-55 mm IS II lehetõséget ad a nagyobb látószögû felvételek készítéséhez, a rendszervaku pedig megverekszik a sötétséggel.
Hozzáteszem, hogy én megrögzött Canon-os vagyok, de majd jönnek a többiek is.

Sziasztok...
Tanácsot szeretnék kérni..
Egy kollégám gép vásárlására adta a fejét...
A következõ két gépet nézte ki: Nikon D3100, illetve Canon EOS 1100D
Kérdésem melyik gépet ajánlanátok??
Más verzió is jöhet... 200.000-HUF szánna rá..
Fõleg portré fotózáshoz használná.. Kicsi gyermeke, és klf. rendezvények alkalmával fotózgatna.
Elõre is köszi..
Tanácsot szeretnék kérni..
Egy kollégám gép vásárlására adta a fejét...
A következõ két gépet nézte ki: Nikon D3100, illetve Canon EOS 1100D
Kérdésem melyik gépet ajánlanátok??
Más verzió is jöhet... 200.000-HUF szánna rá..
Fõleg portré fotózáshoz használná.. Kicsi gyermeke, és klf. rendezvények alkalmával fotózgatna.
Elõre is köszi..
Köszönöm az információkat Nyuli és Astroman! Stúdióban nyomtatok, ez természetes!

Ó, igen, ez egy álom, az ára pedig rémálom, itt kint 9219,- euró
Ajánlottak tegnap egyet használtan, 5700-ért
Köszönettel nemet mondtam
Majd a következõ életemben




Samyang 8 mm, árához képest nagyon jó képminõséggel.
Az Oly üvegválasztéka tényleg nem éppen felhasználóbarát (mármint ár szempontjából). A belépõszint olcsón jó minõségû, felette azonban igen csak kívánja a pénztárcát. Persze a minõség... Csak egy példa: Link 600 mm és 2.8, mindez tökéletes mentesen szín/gömbi hibától.
Az Oly üvegválasztéka tényleg nem éppen felhasználóbarát (mármint ár szempontjából). A belépõszint olcsón jó minõségû, felette azonban igen csak kívánja a pénztárcát. Persze a minõség... Csak egy példa: Link 600 mm és 2.8, mindez tökéletes mentesen szín/gömbi hibától.
17-40-et, de csak 20-35 mm között, alatta/felette csak ha nagyon elkerülhetetlen (ill. tájképnél, mert ott kevésbé látszik a torzítás, ill. 11 körüli blendénél már szinte nincs is). Az üveg képminõsége viszont kifogástalan (fõleg, hogy egy igen régi üveg, filmes gépekhez tervezték).
No látod ez az amire kíváncsi voltam, de akkor magyarul itt is van ilyen objektív. Horror, hogy milyen áron vannak objektívek a tükrös cuccokhoz. Nagylátóban és/vagy alapobiban én sem tudok dönteni, 17-40-re, vagy 24-70-re gondoltam, de nem jók a tesztek. Te mit használsz az 5D-hez?
Szbattai 
Bali: fényképezek nagylátószögben is, de arra ott van az 5DMkII. Az Olyhoz is van azonban ilyen üveg, pl. a 7-14, ami 14-28-nak felel meg. De nagyon drága, 2400 euró körül van

Bali: fényképezek nagylátószögben is, de arra ott van az 5DMkII. Az Olyhoz is van azonban ilyen üveg, pl. a 7-14, ami 14-28-nak felel meg. De nagyon drága, 2400 euró körül van

Egyet nem értek az új gépeddel kapcsolatban mégpedig azt, hogy Te nem fényképezel nagylátóban, a 2-es szorzó ott katasztrófa. Bár nem tudom mi a legkisebb ott, de én megõrülnék ha nem kaphatnék 15-17mm körül fókusztávot.
Nyuli: Az Oly-t szokás lenézni a kis érzékelõ miatt, de mi tudjuk, hogy mi a jó 
Az a baj, hogy a fejlesztés iránya -sajnos- a tükör nélküliek felé mozdul el, a DSLR szegmenst nem igazán fejlesztik.. De a Foveon szenzor nem rossz ötlet.

Az a baj, hogy a fejlesztés iránya -sajnos- a tükör nélküliek felé mozdul el, a DSLR szegmenst nem igazán fejlesztik.. De a Foveon szenzor nem rossz ötlet.

Amúgy meg eszembe jutott még valami
Az ugye tény, hogy az Oly üvegei csúcsminõségüek, az állítólagos szük keresztmetszet a szenzor. Tehát az üvegek további használhatóságához a méret adott, 4/3. De - mi lenne, ha az Oly szövetkezne a Sigma-val (úgyis bajban vannak...) és egy 4/3-as Foveon-szenzort tennének a következõ gépbe?
Ha a felbontást le is vinnék 10 MPx-re, a 3 réteg 30 Megapixelt adna, remek jel/zaj-viszonnyal. Sõt, ha megelégszenek 7 Mpx-es felbontással, akkor is 21 MPx-re jön ki a vége, csaknem zajmentesen high-ISO esetén is. Na ez lenne a nagy dobás
És máris nem lenne zsákutca.



Aha
Gondolom, ez egyéb körökbõl, ez "jó" szokása a márkafetisisztáknak
Én sokkal pragmatikusabb vagyok, nema márkát nézem, hanem hogy megfelel-e a céljaimnak, vagy sem. Canonnal ugyanúgy fotózok tovább, de nem a természetben. Meg a többivel, ami még megmaradt
És ha belegondolunk, önmagában minden márka zsákutca, mert egy másikra való váltás semmivel sem simább, mint pl. Olympusról Cakony-ra
Kérdezd meg Nolit





Az utóbbi idõkben - fõként internetes fórumokon - kedvelt negatív jelzõ az Olympus tükrös rendszerére vonatkoztatva.
Nyuli: gratulálok az új géphez, köszöntelek az Oly-s "zsákutcában" 
Mellesleg én is a 2-es szorzó miatt vettem E-520-ast.

Mellesleg én is a 2-es szorzó miatt vettem E-520-ast.
Ervin, Noli, Tomi, köszönöm szépen 
Rafi: Ahogy Tomi is írta, nagyon sok minden függ a nyomtatótól - nem tudom, milyen boltban akarsz nyomtatni, de egy grafikai stúdióval szerintem jobban járnál. A másik dolog pedig az, hogy a monitoron igazából meg sem lehet ítélni, hogy maga a fotó valóban "tüéles"-e. A monitorok felbontása 72 dpi, a jobb grafikus monitorok (pl. EIZO - 750.000 forintért
) elmennek 120 dpi-ig is. Nagyjából abból indulj ki, hogy ha a 100%-os kivágat éles, akkor a kicsinyített kép "tüéles" lesz.
Tomi: pont ezen gondolkodtam én is - ennyi erõvel közöttetek nagyon sok milliárdos lehetne, ezt a Rajna II-képet (ha itt jobbra lent megjelenne az új képek között), meg sem kattintanám

Rafi: Ahogy Tomi is írta, nagyon sok minden függ a nyomtatótól - nem tudom, milyen boltban akarsz nyomtatni, de egy grafikai stúdióval szerintem jobban járnál. A másik dolog pedig az, hogy a monitoron igazából meg sem lehet ítélni, hogy maga a fotó valóban "tüéles"-e. A monitorok felbontása 72 dpi, a jobb grafikus monitorok (pl. EIZO - 750.000 forintért

Tomi: pont ezen gondolkodtam én is - ennyi erõvel közöttetek nagyon sok milliárdos lehetne, ezt a Rajna II-képet (ha itt jobbra lent megjelenne az új képek között), meg sem kattintanám
