Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Halihó!
Nemakarok duplikálni. Meteotársalgóba behalmoztam egypár képet. Link
Szerintem ide is beférnek. Picit többet vittem bele a képekbe egyszerû dokumentáció mellett.
Nemakarok duplikálni. Meteotársalgóba behalmoztam egypár képet. Link
Szerintem ide is beférnek. Picit többet vittem bele a képekbe egyszerû dokumentáció mellett.

Nálam, asztalin inkább melegbe van tolódva, de hozzáteszem, nincs kalibrálva. Így eddig 1:1.

Köszönöm a kiegészítést. Ki fogom próbálni 
Ervin: nálam oké. (Én is laptopon nézem)

Ervin: nálam oké. (Én is laptopon nézem)
Basszus... Lenne egy technikai jellegû kérdésem hozzátok: nálatok az alábbi képek milyen színárnyalattal jelennek meg? Leginkább erre a képre volnék kíváncsi: Link ? Hideg, meleg? A hó fehér, vagy el van tolódva valamelyik irányba? Folyamatosan szenvedek ezzel a laptop vs. asztali (monitor) dologgal, és most megnézve pl. ezt a képet az asztali monitoron, hát valami brutális módon melegebb árnyalatú a laptophoz képest. Kérdés, az asztali színbeállításai túl melegek, és ti is inkább kékes színezetû képet láttok (mint én laptopon), vagy nálatok is meleg színezetû (és csak a laptopom szorulna némi színkorrekcióra, mert hogy itt a fehér az fehér, illetve inkább kék irányba van eltolódva.) ? Nagyon megköszönném, ha írnátok, nálatok milyen, mert lassan már nem merek képet feltölteni, lövésem sincs, más megjelenítõkön milyen lehet...
Egy kis télutó Szegedrõl: Link (Jobban mondva "utólagos tél", mert a kártyán felejtettem a képeket, kiment a fejembõl, hogy lõdöztem aznap reggel. :-) )
Galervin válaszát kiegészíteném annyival, hogy létezik egy RAW HDR nevû képfeldolgozási módszer mellyel nem csak statikus témákból lehet HDR-t készíteni. Alapja, hogy a mozgó (de lehet statikus) témát lekapod rawban. Sz.gépen a rawból generálsz 3 vagy 5 (szinte mind1) képet ahol a Fe értékét úgy állítgatod a 3 képre külön külön, hogy legyen 1 olyan képed amin a sötét részek a jól láthatóak, 1 olyat amin a világos részek nincsenek beégve és opcionálisan egyet ami megpróbál közbensõ dinamika tartományból hasznos információkkal bírni. Így megspórolod a helyszíni sok kép legyártását és álló témára is alkalmazható, mivel 1 képbõl készült el a 3 különálló de más és más dinamikatartományú kép. Ezeket aztán mint minden HDR-nél feldolgozod és összegyúrod.
Hátránya a technikának, hogy mivel 1 képbõl dolgozunk így a mindenféle zajok hatványozottan lépnek föl a végsõ képen, de egy jó DSLR-nél kis érzékenységgel lõtt képeken egy kis szoftveres buherálás után igencsak csak szép és használható lesz a végeredmény.
(nem tudom mennyire világosan és érthetõen írtam, ha valakinek kérdése van szóljon)
Hátránya a technikának, hogy mivel 1 képbõl dolgozunk így a mindenféle zajok hatványozottan lépnek föl a végsõ képen, de egy jó DSLR-nél kis érzékenységgel lõtt képeken egy kis szoftveres buherálás után igencsak csak szép és használható lesz a végeredmény.
(nem tudom mennyire világosan és érthetõen írtam, ha valakinek kérdése van szóljon)
Most értem haza, de Ervin szépen összefoglalta. A RAW fontosságát nem lehet eléggé kiemelni, hiszen ott kedved szerint gyurmázhatsz a képen, és egy nem túl jól megvilágított képbõl is sokmindent ki tudsz hozni. A spot-mérés ebben is elõny, hiszen egy szinte kiégett eget RAW-ból meg tudsz menteni.
A megkerülés viszont valóban a legjobb ötlet
A megkerülés viszont valóban a legjobb ötlet

Köszönöm a válaszokat
Amúgy minden képet RAW+JPG-ben csinálok, szóval általában megpróbálok én is javítani utólag, ha kell. De hát nem vagyok se nem fényképész, se nem grafikus


Eddig panorama maker 6 -ot használtam,de valamiért nem mûködik vagy lehet fizetõs lett. Tud valaki ingyenes panorama fotó szerkesztõt?
Elõre is köszi!
Elõre is köszi!
Kimerítõ és alapos válasz! 
Annyit tennék még hozzá, hogy szerintem ajánlatos mindig a legnagyobb felbontásban fotózni, majd dolgozni a képpel és miután kicsinyíti az ember, az esetleges hibák olyankor kevésbé észrevehetõek. Egy 1024p-s kép már elég nézegetni, vagy a netre. És igen, a fontos képeket lehetõleg RAW-ban készítse az ember, ha van rá lehetõség.

Annyit tennék még hozzá, hogy szerintem ajánlatos mindig a legnagyobb felbontásban fotózni, majd dolgozni a képpel és miután kicsinyíti az ember, az esetleges hibák olyankor kevésbé észrevehetõek. Egy 1024p-s kép már elég nézegetni, vagy a netre. És igen, a fontos képeket lehetõleg RAW-ban készítse az ember, ha van rá lehetõség.
Sikerült belenyúlnod a közepébe, avagy a digit. gépek egyik legnagyobb hátrányába(?) a filmesekkel szemben - az alacsony dinamikatartomány. A háttér ki akar égni a sok fénytõl, míg a sötétebb téma/elõtér be akarna bukni. A kettõ közt lavírozni meg nem eccerû. :-) Fotózás közben egyet tehetsz: fénymérést középre súlyozod, hogy kis területre korlátozódjék, így ha - jelen esetben a keselyûkre - mérsz fényt, annak megfelelõen (a háttérhez képest) alacsony(abb) expozíciós értéket kapsz. Azaz a témád jól lesz kiexponálva. Kérdés, mi történik a háttérrel... Ha túl sok a fény, nincs mit tenni, ki fog égni sajnos, a fizikát meghágni nem lehet... Ha szerencséd van, akkor viszont van egy keskeny "egyensúlyi tartomány", ahol sem a világos, sem a sötét területek nem égtek ki/buktak be jelentõs mértékben, de az ehhez tartozó exp.értékeket csak ott helyben, próbálgatással tudod kitalálni, nincs rá "egyetemes szabály".
A másik lehetõség a szoftveres buhera - sötét részek világosítása és fordítva, ezzel is érhetõ el egészen jó eredmény. Illetve van egy harmadik lehetõség is, ez pedig a HDR-kép (high dynamic range), de jelen esetben ez nem igazán használható (lényege, hogy készítesz 3-5 képet egymás után különbözõ expozíciós értékekkel a statikus(!) témáról, majd ezeket utólag szoftverrel összeilleszted, így kapsz egy nagy dinamikájú képet). Illetve mégis használható itt is a HDR, mert úgy is készíthetsz különbözõ expozíciós értékû felvételeket, hogy egy RAW-fájlból szintén 3-5 db, de különbözõ világossággal elõhívott képet készítesz, majd ezeket illeszted össze.
...utolsó-utáni lehetõségként pedig ott van még a "kerüld meg õket" és a vegyél "szuper üveget". :-)))
A másik lehetõség a szoftveres buhera - sötét részek világosítása és fordítva, ezzel is érhetõ el egészen jó eredmény. Illetve van egy harmadik lehetõség is, ez pedig a HDR-kép (high dynamic range), de jelen esetben ez nem igazán használható (lényege, hogy készítesz 3-5 képet egymás után különbözõ expozíciós értékekkel a statikus(!) témáról, majd ezeket utólag szoftverrel összeilleszted, így kapsz egy nagy dinamikájú képet). Illetve mégis használható itt is a HDR, mert úgy is készíthetsz különbözõ expozíciós értékû felvételeket, hogy egy RAW-fájlból szintén 3-5 db, de különbözõ világossággal elõhívott képet készítesz, majd ezeket illeszted össze.
...utolsó-utáni lehetõségként pedig ott van még a "kerüld meg õket" és a vegyél "szuper üveget". :-)))
Áhh, én csak bohóckodok a géppel
Viszont most lenne egy kérdésem a szakértõkhöz... ha már egyszer iskola
Sokszor morgolódok az ellenfény miatt. Itt van példának okáért ez a kép: Link Nagyjából jó(?) is lenne, ha nem a pont a lemenõ nap felé repkedtek volna ezek a madarak. Milyen módszerek vannak, amivel aránylag csökkenhetõ a hatás? Nyilván a "kerüld meg õket" és a vegyél "szuper üveget"-en kívül 
(A képen egyébként pulykakeselyûk [cathartes aura] láthatók)

Viszont most lenne egy kérdésem a szakértõkhöz... ha már egyszer iskola


(A képen egyébként pulykakeselyûk [cathartes aura] láthatók)
Szép fotók, tetszenek a tükrözõdések!
Egyébként ilyen borús, nyirkos idõ nagyon alkalmas patakok, kisebb vízesések fotózására hosszú záridõvel.

Egyébként ilyen borús, nyirkos idõ nagyon alkalmas patakok, kisebb vízesések fotózására hosszú záridõvel.
Jövõ héten jön egy kis tavasz-elõ... Na akkor majd dömping lesz képekbõl 
Ebben a mocskos, esõs idõben nem sok szépség volt.

Ebben a mocskos, esõs idõben nem sok szépség volt.
Nagyon szép!
Én sajnos ma csak kb 50 méterrõl kaptam le zoom-mal egy harkályfélét, borús idõben....az eredmény garantált...
Én sajnos ma csak kb 50 méterrõl kaptam le zoom-mal egy harkályfélét, borús idõben....az eredmény garantált...

Nálunk is megjelenik egy pár idõnként.Kopogtatják az almafát, a mandulát.Olyankor próbálok hangtalanul mozogni, és fotózni õket.Persze nem igen sikerül...
Mondjuk a verebeket sem könnyû, rögtön szétrebbennek.
Ma érdekes képet sikerült lõni róluk.
Link

Mondjuk a verebeket sem könnyû, rögtön szétrebbennek.
Ma érdekes képet sikerült lõni róluk.

Link
A...! Az utóbbi idõkben rákattantam erre az "alulról nagylátóval fényképezett épületek" témára, nagyon tetszik ez a kép!
Köszi srácok
A kép egy hídon készült, ami ívelt, a korlát valóban úgy néz ki, mintha dõlne, de a képet magát (még a keresõben) beszinteztem, így hát a híd ferde


Ha a monitor jobb sarka alá teszek egy gyufásdobozt, akkor már jó.
Amúgy szerintem is jó lett. Gratula!

Amúgy szerintem is jó lett. Gratula!
Á, nagyon jó! Nekem jobbra dõl
De arra van a több, nehezebb dolog a képen, lehúzza. Nem számít, baró!!

Ez de jó kép! :-) Tetszik!
Egy picit balra dõl, kár érte. Persze nem minden a mértani pontosság, sõt, csak most éppen van olyan elem a képen, amin látszik. Aztán lehet, én vagyok ilyen "kocka", hogy folyton csak az egyeneseket keresem. :-)))
Egy picit balra dõl, kár érte. Persze nem minden a mértani pontosság, sõt, csak most éppen van olyan elem a képen, amin látszik. Aztán lehet, én vagyok ilyen "kocka", hogy folyton csak az egyeneseket keresem. :-)))
Eléggé hunyorogtattad az üveget. f2.8.. Így könnyû ilyen zajosat fotózni, meg kellett emelni 100-ra az ISO-t...
Állat jók!
_______
Szerk.: jaja, közben néztem


_______
Szerk.: jaja, közben néztem

Ezért rögzít az enyém is 50fps ben. Szerintem ez hülyeség, hogy Eu ban ez nem szabvány és akkor már nem is tudom beállítani. Az A99-en lehet állítani, azt hiszem.
Egy idõben a 25fps/24Mbps-al rögzítettem, de rájöttem, hogy jobb ezt is a lagmaxibb szinten rögzíteni, gépen aztán lehet mibõl butítani. Így az 50fps/28Mbps progresszív rögzítést használom.
Egy idõben a 25fps/24Mbps-al rögzítettem, de rájöttem, hogy jobb ezt is a lagmaxibb szinten rögzíteni, gépen aztán lehet mibõl butítani. Így az 50fps/28Mbps progresszív rögzítést használom.
Érdekes. Én is olvasgattam már róla, egyszer talán rá is szánom magam.
60p-t nem tud a géped? Az enyém tudná, de európában tiltva van. Itt csak 50p-vel vesz fel.
60p-t nem tud a géped? Az enyém tudná, de európában tiltva van. Itt csak 50p-vel vesz fel.
Tudom, hogy kissé off, de végülis fényképezõvel készültek a képsorok.
Elsõ axtrém lassított felvételem, 4 nap küzdés után sikerült: Link
50fps-sel és gyors, 1250-es zársebességgel készült a videó, a többit a számítógép végezte. 2 képkozka van így belassítva. Gyakorlatilag a progi kiszámolja a két képkocka közti lehetséges történéseket, ezért célszerûbb, a minél magasabb fps használata. Kezdetleges még, mert túl szûk rekeszt használtam, meg a fények sem jók, de elsõ próbálkozásnak elmegy, szerintem.
Itt egy profin elkészített videó ezzel a technikával, ez indított be engem.
Link
Elsõ axtrém lassított felvételem, 4 nap küzdés után sikerült: Link

50fps-sel és gyors, 1250-es zársebességgel készült a videó, a többit a számítógép végezte. 2 képkozka van így belassítva. Gyakorlatilag a progi kiszámolja a két képkocka közti lehetséges történéseket, ezért célszerûbb, a minél magasabb fps használata. Kezdetleges még, mert túl szûk rekeszt használtam, meg a fények sem jók, de elsõ próbálkozásnak elmegy, szerintem.
Itt egy profin elkészített videó ezzel a technikával, ez indított be engem.

Köszi Nyuli, most már nyugodtan fogok aludni.
Ja, és gartula az újabb üveghez!
"bár 2-es blendével mindegy" -
A moderálás végett nem írok erre inkább semmit. 
__________
Peti gratula!
Használd egészséggel!

"bár 2-es blendével mindegy" -


__________
Peti gratula!

Köszi mindenkinek!
Nyuli!
Már hogy a fenébe ne tetszene!
Persze egy darabig még üres marad sajnos, de gyûjtök szorgalmasan! Nagyon profi a táska. Könnyen használható, jók a rekeszei, az aljában megbújó esõvédõ stb. Profi cucc
Nyuli!
Már hogy a fenébe ne tetszene!

