Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Rafy, Ervin köszi a tippeket és a jó tanácsokat! Szerintem az lesz, hogy amikor kapok fizut akkor elõbb veszek egy távkioldót ( használtan 2000 ft-os infrásat meg szabad venni? ), aztán egy állványt 5-10 ezer ft körül, majd egy ND szûrõt, valami komolyabbat.
Illetve a nyár folyamán szeretnék még egy obit is beszerezni, délibábokat fotózni (Kit obi nem elég hozzá), milyet ajánlotok? Használt obi vásárlásánál mire/mikre érdemes odafigyelni?
Nyuli, ez már mûvészet!
Ja, még valami. Szinte sosem fotózok RAW-ban. Utálom konvertálni.. Ti nem voltatok így vele? Vagy annyival szebb a RAW kép, mint az JPG, hogy megéri ebben a formátumban fotózni? Én eddig amikor a két formátumot összehasonlítottam, nem kaptam hatalmas nagy különbséget..
Illetve a nyár folyamán szeretnék még egy obit is beszerezni, délibábokat fotózni (Kit obi nem elég hozzá), milyet ajánlotok? Használt obi vásárlásánál mire/mikre érdemes odafigyelni?
Nyuli, ez már mûvészet!

Ja, még valami. Szinte sosem fotózok RAW-ban. Utálom konvertálni.. Ti nem voltatok így vele? Vagy annyival szebb a RAW kép, mint az JPG, hogy megéri ebben a formátumban fotózni? Én eddig amikor a két formátumot összehasonlítottam, nem kaptam hatalmas nagy különbséget..
Hú... Peti nagyon jól leírta, mindenféle gondolatok eszébe jutnak az embernek, ha ránéz erre a képre... A csúcsok csúcsa, ez volna a lényege a fotózásnak. :-) Nagyon jó, gratulálok!
Emberi láb, lépcsõ víz. Marha unalmas ezt így kimondani, nade egy ilyen képen összehozva a 3 dolgot, mennyire más is tud ez lenni
Gratulálok, mert egy csomó dolog eszembe jutott a kép láttán. Pont emiatt nagyszerû, mert amint az ember meglátja, beindítja a fogaskerekeket...
Más:
Link akad egy-két nagyon ötletes, és egy-két mázlis, spontán kép is

Más:
Link akad egy-két nagyon ötletes, és egy-két mázlis, spontán kép is

Kevés lenne a mélyeges asztrofotózáshoz.
Mellesleg a leghosszabb zárideje 8 sec, aztán az asztrofotózáshoz meg 90-180 vagy még annál is több másodpercek kellenek. A mechanikát még az 1Dx sem pótolná.
De egész jó gép. Én azoknak ajánlanám akik élete elsõ fényképezõjét vennék, vagy van már kompaktjuk és csak úgy vannak, nemakarnak objektívtömeget cipelni.
Nyaraláskor egy ilyen kifejezetten jó lehet. Még én is elfogadnám, fõleg ha nem azért megyek, hogy fotózzak, hanem hogy igazán pihenjek. Emlékképekre kiváló. Igazi klafa utazózoomja van. Bár egy kisebb állvány, zsebállvány jóljöhet.

Mellesleg a leghosszabb zárideje 8 sec, aztán az asztrofotózáshoz meg 90-180 vagy még annál is több másodpercek kellenek. A mechanikát még az 1Dx sem pótolná.



De egész jó gép. Én azoknak ajánlanám akik élete elsõ fényképezõjét vennék, vagy van már kompaktjuk és csak úgy vannak, nemakarnak objektívtömeget cipelni.
Nyaraláskor egy ilyen kifejezetten jó lehet. Még én is elfogadnám, fõleg ha nem azért megyek, hogy fotózzak, hanem hogy igazán pihenjek. Emlékképekre kiváló. Igazi klafa utazózoomja van. Bár egy kisebb állvány, zsebállvány jóljöhet.

Eldobhatod a mechanikát meg a tükröst, itt az új távcsõ akármilyen refraktorhoz, Newtonhoz képest jobb fényerõvel: Link :-))) 20-1200 mm, de ez utóbbi duplázható!!! (Pedig egyik érték sem átlagos.) Csak egy kérdés maradt: ez az egész minek is...?
Ennél igen! 
Látnád, a régi M42-es Helios 44-M mit produkál. Akkora szférikus aberációja van neki, hogy bele lehet szédülni.
Persze portréhoz jó szokott lenni, bár jobban tolerálom a 135mm/2.8-ast.

Látnád, a régi M42-es Helios 44-M mit produkál. Akkora szférikus aberációja van neki, hogy bele lehet szédülni.

Persze portréhoz jó szokott lenni, bár jobban tolerálom a 135mm/2.8-ast.

Valóban, valahogy nem is gondoltam rá. No igen, rendkívül kényes téma, a legkisebb életlenség, ilyen-olyan optikai hibák könnyen elõjönnek.
Elfelejtettem erre írni! Neharagudj.
Azért jó a 7x180sec, mert az 1260sec nagyonsok fényszennyezést gyûjtene össze. Szinte beégne a kép. A 7x180sec-et programba rakva, a program kivonja a zajt belõle akár egyedi módon, akár darkframe-ek segítségével. Ráadásul a program jobban nyomatékosítja a részleteket, így ami sötét az az is marad, ami halvány mindegyik képen, azt jobban elõlehet csalogatni PS-ben. A progi egy TIFF fájlt gyárt ami nekem 40 megás szokott lenni és rengeteg adatot tartalmaz. Hasonló mint a RAW. Nagyobb a dinamikája.

Mellesleg a mechanikának van pontatlansága és 1260sec már nembiztos, hogy bemozdulatlan lett volna.

Azért jó a 7x180sec, mert az 1260sec nagyonsok fényszennyezést gyûjtene össze. Szinte beégne a kép. A 7x180sec-et programba rakva, a program kivonja a zajt belõle akár egyedi módon, akár darkframe-ek segítségével. Ráadásul a program jobban nyomatékosítja a részleteket, így ami sötét az az is marad, ami halvány mindegyik képen, azt jobban elõlehet csalogatni PS-ben. A progi egy TIFF fájlt gyárt ami nekem 40 megás szokott lenni és rengeteg adatot tartalmaz. Hasonló mint a RAW. Nagyobb a dinamikája.

Mellesleg a mechanikának van pontatlansága és 1260sec már nembiztos, hogy bemozdulatlan lett volna.
Köszi! 
Sajnos nem defókuszált! Bárcsak az lenne.
A probléma a 70-300-as lágy objektívben keresendõ. Legtágabb rekeszt használtam. Régebben Nyulival már beszéltünk errõl. Az az obi nem 70-en a legjobb és nem is f4.-en hanem egy kicsit szûkíteni kell a határokat.
Erre a célra nagyonjól jönne egy L széria. De még a komolyabb üvegek is.

Sajnos nem defókuszált! Bárcsak az lenne.

A probléma a 70-300-as lágy objektívben keresendõ. Legtágabb rekeszt használtam. Régebben Nyulival már beszéltünk errõl. Az az obi nem 70-en a legjobb és nem is f4.-en hanem egy kicsit szûkíteni kell a határokat.

Erre a célra nagyonjól jönne egy L széria. De még a komolyabb üvegek is.

Grat a mechanikához! 300 mm-en már simán lehet mélyegezni. Nekem egy picit defókuszáltnak tûnik (aztán lehet, nem jól látom, bár szoktam ilyen képeket is nézegetni). De ki kell ezt is tapasztalni, külön ága ez a fotózásnak, méghozzá nagyon szép és érdekes ága, olyanokat megörökíteni, amit szabad szemmel nem lehetséges... Mint a makró, csak ez pont az ellentettje. :-)
Fetcroll
Tartja egy olyan mondás, hogy állványból kétfélét lehet kapni: olcsót és jót... Az olcsóbb állványokkal sem az a baj (az egészen extrém gagyikat leszámítva), hogy összenyeklenek a gép alatt. Hanem a stabilitás - pl. egy kisebb széltõl is beremegnek. De ha jól rémlik, 18-55-ös obid van. Mivel ez nem túl hosszú fókusztáv, így egy kevésbé stabil állvány is megtarthatja. Sajnos a jó állványok sem véletlenül drágák...
A terhelhetõség: ez a szám, hogy X kg, tkp. csak azt jelenti, hogy mennyi az a súly, amennyit még megtart (=nem nyeklik össze alatta), és nem azt, amit berázás-mentesen megtart. Általában azt szokták javasolni, hogy a felszerelésed súlyához képest 2-3-szorosan kell túlbiztosítani. Azaz a D3000-hez én egy olyan állványt néznék, aminek terhelhetõsége 2-3 kg körül van. A Hama több állványt is kínál ebben a kategóriában, de volt szerencsém ilyen állványhoz, és idõnként már egy ultrazoom gép alatt is beremegett... Itt van pl. ez: Link Bár egy picivel már drágább, de egy ideig ki fog szolgálni. (Nekem a nagyobbik testvére az Olympus duplakitet minden további nélkül megtartotta stabilan. De az új gép alatt már nem az igazi - persze a mostani cucc majd' másfél kiló, az Oly csak a fele volt.
Polár: a nappali hosszú záridõ eléréséhez nem erre, hanem valamilyen erõs ND-szûrõre lesz szükséged (ez csak annyit tesz, hogy leveszi a bejutó fényerõt, nem szûri ki a polarizált fényt). A szûrõk erõsségét az "ND" jelzés mögött álló szám jelzi. Pl. ND8 = 2^3, azaz 3 fényérték. De szerintem ez nem igazán lesz elegendõ nappali hosszú záridõs fotózáshoz... Esetleg ha nagyon leszûkíted a rekeszt, de az már jelentõsen rontja a képminõséget. Szerintem egy jóval erõsebb szûrõre volna szükséged (akár ND1000), de ezek már drágábbak sajnos. A Polraoid márkát sem ismerem, milyen minõségû termékeket gyárt a szûrõk körében, de félek, ez nem az "igazi" Polaroid minõségét jelenti (azaz a névhasználatot kínai tulajdonban van, azt adnak ki ilyen név alatt, amit tudnak).
A képrõl: az ötlet jó, de továbbra is csak azt tudom-tudjuk javasolni, hogy kevesebb utómunka többet eredményezne. A háttér, növényzet szerintem feleslegesen van ennyire felhúzva, elvégre szürkületben készült, nem baj, ha beleveszik a sötétbe. A fehéregyensúly is elmászott picit negatív irányba, egy melegebb értékkel szerintem szebben mutatna. Illetve ferde is a kép, bár gondolom még nincs állványod, ami nem gond, de utólag könnyen javítható a probléma.
Fetcroll
Tartja egy olyan mondás, hogy állványból kétfélét lehet kapni: olcsót és jót... Az olcsóbb állványokkal sem az a baj (az egészen extrém gagyikat leszámítva), hogy összenyeklenek a gép alatt. Hanem a stabilitás - pl. egy kisebb széltõl is beremegnek. De ha jól rémlik, 18-55-ös obid van. Mivel ez nem túl hosszú fókusztáv, így egy kevésbé stabil állvány is megtarthatja. Sajnos a jó állványok sem véletlenül drágák...
A terhelhetõség: ez a szám, hogy X kg, tkp. csak azt jelenti, hogy mennyi az a súly, amennyit még megtart (=nem nyeklik össze alatta), és nem azt, amit berázás-mentesen megtart. Általában azt szokták javasolni, hogy a felszerelésed súlyához képest 2-3-szorosan kell túlbiztosítani. Azaz a D3000-hez én egy olyan állványt néznék, aminek terhelhetõsége 2-3 kg körül van. A Hama több állványt is kínál ebben a kategóriában, de volt szerencsém ilyen állványhoz, és idõnként már egy ultrazoom gép alatt is beremegett... Itt van pl. ez: Link Bár egy picivel már drágább, de egy ideig ki fog szolgálni. (Nekem a nagyobbik testvére az Olympus duplakitet minden további nélkül megtartotta stabilan. De az új gép alatt már nem az igazi - persze a mostani cucc majd' másfél kiló, az Oly csak a fele volt.
Polár: a nappali hosszú záridõ eléréséhez nem erre, hanem valamilyen erõs ND-szûrõre lesz szükséged (ez csak annyit tesz, hogy leveszi a bejutó fényerõt, nem szûri ki a polarizált fényt). A szûrõk erõsségét az "ND" jelzés mögött álló szám jelzi. Pl. ND8 = 2^3, azaz 3 fényérték. De szerintem ez nem igazán lesz elegendõ nappali hosszú záridõs fotózáshoz... Esetleg ha nagyon leszûkíted a rekeszt, de az már jelentõsen rontja a képminõséget. Szerintem egy jóval erõsebb szûrõre volna szükséged (akár ND1000), de ezek már drágábbak sajnos. A Polraoid márkát sem ismerem, milyen minõségû termékeket gyárt a szûrõk körében, de félek, ez nem az "igazi" Polaroid minõségét jelenti (azaz a névhasználatot kínai tulajdonban van, azt adnak ki ilyen név alatt, amit tudnak).
A képrõl: az ötlet jó, de továbbra is csak azt tudom-tudjuk javasolni, hogy kevesebb utómunka többet eredményezne. A háttér, növényzet szerintem feleslegesen van ennyire felhúzva, elvégre szürkületben készült, nem baj, ha beleveszik a sötétbe. A fehéregyensúly is elmászott picit negatív irányba, egy melegebb értékkel szerintem szebben mutatna. Illetve ferde is a kép, bár gondolom még nincs állványod, ami nem gond, de utólag könnyen javítható a probléma.
Halihó!
Ha eljössz velünk egyszer, akkor meglátod, hogy miként készül ilyen kép.
Más: Nem fontos az éjszakai fotózáshoz, hogy milyen állványt vegyünk. A lényeg, hogy állvány legyen. Legyen az 20 centis, legyen az 140 centis, lehet az kínai vatymaty, vagy épp Manfrotto ultrapró, vagy épp Gitzo (utóbbit másra használnám)
Példa: Link - 4ezer Ftos maszattal csináltam ezt a képet. A linkcím árulkodik...
Más. Polárszûrõt nem azért vesz az ember, hogy lerövidítse a záridõt. Polárszûrõt tekergesd... monitor elõtt. Csak próbáld ki.
Naugye.
Polárral sokkal jobban elõjön az ég kékje. Letudod radírozni a vízfelszínrõl az eget, tükrözõdéseket, vagy épp egy épületrõl is. Ha Kaposváron jársz, akkor vidd el a polárszûrõt és a vadiúj mûvházra nézve is tekergesd. A tükrözõdést legyalulja. Belátsz az egész épületbe, az üvegfal... mögé.
Íme néhány polárszûrõs kép: Link Link Link
Amit te szeretnél, az a szûrõrendszer, speciális szûrõk azon belül az ND szûrõk. Leginkább a Cokin szett vált be. Nekemis van. Általában a naplementekor veszem hasznát, pld az átmenetesnek. De mivel gyakran nemtudom magammal vinni ezért PS-ben állítom be amikor a RAW formátummal dolgozok.
Íme a Cokin: Link - rögtön Nikonnal.
Sok kép: Link - ez egy szûrõrendszer egy adapterrel amibe belecsúsztathatsz különféle lapkákat. A polártól az átmenetes szûrõkön át, keresztül az ND (sötétítõ) szûrõn, egészen a trükkszûrõkig.
Neked ND szûrõ kell. Legjobb ha az ND16-ost veszed meg (kettõt is akár) Illetve magát a szûrõszettet.
Nekem ND4 átmenetes van és még egypár. Ugyanakkor ittvan egy olyan ahol ND8, vagy ND16-os átmenetnek felelne meg a kép: Link - Egyértelmûen beégne az égbolt.

Léteznek felcsavarható szûrõk is, ugyanígy mindenféle maszat van. Maszat kivételével az ND1000 amire én gyúrok... de bele sem merek gondolni, hogy a 77-es szûrõmenetre mennyibe kerülhet. (25ezer Ft körül lehet) Azok ocsmányul drágák. Még az 58mm-es is 15K.
Drágák, de nagyon jók. Vakító napfénynél is 30sec-eket lehet exponálni. Meglehet lágyítani a vízfelszínt. Egy nagyváros, forgalmas utcáján ellehet tüntetni az embereket, autókat. Stb. Nekem legjobban a felhõk elmosása tetszik benne.

Remélem tudtam segíteni!
Ha eljössz velünk egyszer, akkor meglátod, hogy miként készül ilyen kép.

Más: Nem fontos az éjszakai fotózáshoz, hogy milyen állványt vegyünk. A lényeg, hogy állvány legyen. Legyen az 20 centis, legyen az 140 centis, lehet az kínai vatymaty, vagy épp Manfrotto ultrapró, vagy épp Gitzo (utóbbit másra használnám)
Példa: Link - 4ezer Ftos maszattal csináltam ezt a képet. A linkcím árulkodik...

Más. Polárszûrõt nem azért vesz az ember, hogy lerövidítse a záridõt. Polárszûrõt tekergesd... monitor elõtt. Csak próbáld ki.


Polárral sokkal jobban elõjön az ég kékje. Letudod radírozni a vízfelszínrõl az eget, tükrözõdéseket, vagy épp egy épületrõl is. Ha Kaposváron jársz, akkor vidd el a polárszûrõt és a vadiúj mûvházra nézve is tekergesd. A tükrözõdést legyalulja. Belátsz az egész épületbe, az üvegfal... mögé.

Íme néhány polárszûrõs kép: Link Link Link
Amit te szeretnél, az a szûrõrendszer, speciális szûrõk azon belül az ND szûrõk. Leginkább a Cokin szett vált be. Nekemis van. Általában a naplementekor veszem hasznát, pld az átmenetesnek. De mivel gyakran nemtudom magammal vinni ezért PS-ben állítom be amikor a RAW formátummal dolgozok.
Íme a Cokin: Link - rögtön Nikonnal.

Sok kép: Link - ez egy szûrõrendszer egy adapterrel amibe belecsúsztathatsz különféle lapkákat. A polártól az átmenetes szûrõkön át, keresztül az ND (sötétítõ) szûrõn, egészen a trükkszûrõkig.
Neked ND szûrõ kell. Legjobb ha az ND16-ost veszed meg (kettõt is akár) Illetve magát a szûrõszettet.
Nekem ND4 átmenetes van és még egypár. Ugyanakkor ittvan egy olyan ahol ND8, vagy ND16-os átmenetnek felelne meg a kép: Link - Egyértelmûen beégne az égbolt.

Léteznek felcsavarható szûrõk is, ugyanígy mindenféle maszat van. Maszat kivételével az ND1000 amire én gyúrok... de bele sem merek gondolni, hogy a 77-es szûrõmenetre mennyibe kerülhet. (25ezer Ft körül lehet) Azok ocsmányul drágák. Még az 58mm-es is 15K.

Drágák, de nagyon jók. Vakító napfénynél is 30sec-eket lehet exponálni. Meglehet lágyítani a vízfelszínt. Egy nagyváros, forgalmas utcáján ellehet tüntetni az embereket, autókat. Stb. Nekem legjobban a felhõk elmosása tetszik benne.

Remélem tudtam segíteni!

Jó kép, Rafy, bár én annyira nem értek még hozzá az effajta fotózáshoz.
Egy kérdés: Tényleg annyira fontos éjszakai fotózáshoz, hogy milyen állványt veszünk? Muszáj megvenni a 20.000 < ft-osat, az 5000-es helyett? Hiába áll az olcsóbb hasonlóan stabil lábakon, mint a drágábbik?
Valamint tanácsotokat szeretném kérni polár szûrõ vásárlásában. Szeretnék nappal hosszú záridõvel fotózni. Próbáltam már, de hiába állítottam a rekeszt úgy, hogy a lehetõ legkevesebb fény jusson a gépembe, mindig tök fehér lett a kép. Link Link Ilyeneket néztem, használtan van ezekbõl 5000 ft alatt is jóval, meg szabad azokat venni úgy, hogy postán intézem a megvételt?
Egy képet szürkületben sikerült polár szûrõ nélkül készítenem 30 mp záridõvel, szerintetek nagyon gáz lett így elsõre? Link

Egy kérdés: Tényleg annyira fontos éjszakai fotózáshoz, hogy milyen állványt veszünk? Muszáj megvenni a 20.000 < ft-osat, az 5000-es helyett? Hiába áll az olcsóbb hasonlóan stabil lábakon, mint a drágábbik?
Valamint tanácsotokat szeretném kérni polár szûrõ vásárlásában. Szeretnék nappal hosszú záridõvel fotózni. Próbáltam már, de hiába állítottam a rekeszt úgy, hogy a lehetõ legkevesebb fény jusson a gépembe, mindig tök fehér lett a kép. Link Link Ilyeneket néztem, használtan van ezekbõl 5000 ft alatt is jóval, meg szabad azokat venni úgy, hogy postán intézem a megvételt?
Egy képet szürkületben sikerült polár szûrõ nélkül készítenem 30 mp záridõvel, szerintetek nagyon gáz lett így elsõre? Link
Szerintem nagyon felmelegszik a ccd, és a szélén nagyon foltos lesz a kép.
Na igen, nem kis elõrelépés lehetett ez az állvány neked csillagászati fotózásban! Nagyon látványos lett!
Egy technikai jellegû kérdés: Miért kell 7x180s, miért nem jó az 1260s?
Egy technikai jellegû kérdés: Miért kell 7x180s, miért nem jó az 1260s?
Halihó!
ilyen az... amikor az állvány mozog. És nem az égbolt. Második képem az EQ3-as kétmotoros állvánnyal: Link - igaz csillagászati, és nem fotós téma. De maga a kép nagy elõrelépés számomra. ISO800-al készült a Nyilas csillagképtõl balra. 70mm-en 7x180sec f4-en.

Egy 70-200f4 L ide most korrekt lenne.
ilyen az... amikor az állvány mozog. És nem az égbolt. Második képem az EQ3-as kétmotoros állvánnyal: Link - igaz csillagászati, és nem fotós téma. De maga a kép nagy elõrelépés számomra. ISO800-al készült a Nyilas csillagképtõl balra. 70mm-en 7x180sec f4-en.

Egy 70-200f4 L ide most korrekt lenne.

Öröm látni, hogy van egy fórum a metneten, ami úgy mûködik, ahogy az a nagykönyvben meg van írva!

Szerintem amiket a srácok beraktak már lehet választani...
de mint mondtam ... menj el nézz meg a lehetséges gépek közül a szerinted TOP 3-at.. vedd kézbe s barátkozz velük kicsit aztán dönts..
de mint mondtam ... menj el nézz meg a lehetséges gépek közül a szerinted TOP 3-at.. vedd kézbe s barátkozz velük kicsit aztán dönts..
A Fuji S2800-as igen lassú, alapon úgy 0,8 másodperc alatt old ki (!!!), tele állásban 2,5-3 másodperc között - ez manapság no go. Persze a gép 2 évvel ezelõtt jött ki, a Fuji azóta csinál sokkal jobb (és drágább) gépet.
A Canonhoz hasonlót tudnék mutatni, de ha tetszik, akkor nem
Ugyanis elsõsorban a képminõség alapján válogattam ki a gépeket, a kategória többi gépe alacsonyabb minõséget produkál.
A Canonhoz hasonlót tudnék mutatni, de ha tetszik, akkor nem

Ahogy óriásfej is mondta, eddig csak telóval tudtam fotózgatni, és csak ennyit lehet kihozni belõle..Érdekel a téma, ezért muszáj egy jó gép..

A fiamnak egy ilyenre én is beruházok azt hiszem. Köszi én is!
Ezzel akár villámokra is lövöldözhet majd...


Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Mici, a használttól félek sajna..
Ervin, ezen is elgondolkodom.
Nyuli:Ez a Canon nagyon elnyerte a tetszésemet..
Nem túl nagy, egy kis tokkal belefér az ember zsebébe, és a paraméterei is szuperek..Ehhez hasonlót azért még tudnál mutatni egy párat?
Valamint errõl mi a véleményetek? Link

Mici, a használttól félek sajna..

Ervin, ezen is elgondolkodom.
Nyuli:Ez a Canon nagyon elnyerte a tetszésemet..

Valamint errõl mi a véleményetek? Link
Az alább felsorolt gépek mellett én még ajánlanék egyet, a Panasonic LZ20-at. Komoly nagylátószög (sok minden belefér a képbe), és akár 15 mp-es záridõ is beállítható.
Ebben az árkategóriában nagyon nagy a választék; jó szívvel pl. a Canon Ixus 240 HS-t, az Olympus SP-620UZ-t vagy a Casio Exilim EX-ZR300-at (nagyon gyors!!). Nézd meg a leírásukat, hogy miket tudnak, aztán ha nem jók, írj, és összeírok egy másik "csomagot"

Nyuli, Ervin és aki még konyít valamit a fotózáshoz.. segítsetek már FlaNeth-nek egy 30-35 ezer forint körüli gép kiválasztásához..
Ne telóról keljen neki lövöldöznie, ha akció van fenn az égen a közelben..
Tehát elsõsorban felhõ, természet fotózáshoz legyen jó... nem tudom ebbõl az árból kijön -e egy 8 másodperces záridõs gép a villámfotózás esélye érdekében..
Várja a javaslatokat tõletek örömmel..
Elõre is köszönet a nevében !!!
Ne telóról keljen neki lövöldöznie, ha akció van fenn az égen a közelben..
Tehát elsõsorban felhõ, természet fotózáshoz legyen jó... nem tudom ebbõl az árból kijön -e egy 8 másodperces záridõs gép a villámfotózás esélye érdekében..
Várja a javaslatokat tõletek örömmel..
Elõre is köszönet a nevében !!!
Lett egy komoly géped, szerintem most félreteheted a telefonhoz még oly elengedhetetlennek tûnõ fícsöröket, mert a hardver már adott, amibõl a legtöbbet ki is tudod hozni, nincs szükséged már giccses effektekre, mert jó üveggel ez már megmosolyogtató.

Hát kezdõ vagyok, ezért még elég volna nekem egy olyan gép, amivel már lehet komoly képeket csinálni, és kijönne ennyibõl.
Hello.
A "komolyabb" alatt milyenre gondolsz? Nekem a komoly az minimum tükörreflexes. Inkább gyûjtögess tovább.
A "komolyabb" alatt milyenre gondolsz? Nekem a komoly az minimum tükörreflexes. Inkább gyûjtögess tovább.

Sziasztok.
30-35e ft között szeretnék venni egy komolyabb gépet.Valaki tudna valamit ajánlani?
30-35e ft között szeretnék venni egy komolyabb gépet.Valaki tudna valamit ajánlani?
Ervin: A légy -kézbõl- nagyon jól sikerült, de nekem mégis a harmadik tetszik jobban!
Vissza kell még arra a helyre menni valamikor!
(Ervinnel csináltunk egy rövid "fotóstúrát" Bgyarmaton. Rátaláltunk egy omladozó szabadtéri színpadra, ott készültek a képek.)
Nyuli: gratula, jó pillanat.
Vissza kell még arra a helyre menni valamikor!
(Ervinnel csináltunk egy rövid "fotóstúrát" Bgyarmaton. Rátaláltunk egy omladozó szabadtéri színpadra, ott készültek a képek.)
Nyuli: gratula, jó pillanat.
Köszönöm! :-) Az a kapu engem is nagyon megfogott, és bár a rozsda, lepattogott festék színesben is érdekes, talán így még inkább átjön a hangulat.
A korlát fekete-fehérítésével picit gondban voltam, azért is hagytam színesben, nem tudom, hogy volna jó feldolgozni. Egy próba: Link
Óh... Mintha én is ott ülnék az olvasó mögött... Nagyon-nagyon tetszik a szerkesztés, órákig el tudnám nézni ezt a képet! Gratula!
A korlát fekete-fehérítésével picit gondban voltam, azért is hagytam színesben, nem tudom, hogy volna jó feldolgozni. Egy próba: Link
Óh... Mintha én is ott ülnék az olvasó mögött... Nagyon-nagyon tetszik a szerkesztés, órákig el tudnám nézni ezt a képet! Gratula!
Ouuu-yeee
Az elsõt is ff-be, az utolsót meg nagyban a falra, de komolyan


Sajnos felhasználónevet/jelszót kér. Bár azt sejtem, melyik géppel készülhetett... :-)
Bebe, ezúton is megköszönöm a lehetõséget, hogy kipróbálhattam a makró obit, és örülök, hogy összefutottunk! :-) Egy-két kép: Link Link Link Azt hiszem, már meg is van, mi is lesz a következõ optikám. :-) Nyitva is gyönyörûen rajzol, karcol az élessége, peremsötétedés nem jellemzõ, a kistele hossz (105 mm, ekv. 160 körül) pedig a kedvenc tartományom. Az meg, hogy makró is... Frenetikus. :-)
Bebe, ezúton is megköszönöm a lehetõséget, hogy kipróbálhattam a makró obit, és örülök, hogy összefutottunk! :-) Egy-két kép: Link Link Link Azt hiszem, már meg is van, mi is lesz a következõ optikám. :-) Nyitva is gyönyörûen rajzol, karcol az élessége, peremsötétedés nem jellemzõ, a kistele hossz (105 mm, ekv. 160 körül) pedig a kedvenc tartományom. Az meg, hogy makró is... Frenetikus. :-)
Itt a Sátoros hegy szlovákiai oldalán -bõven volt csapadék az elmúlt idõszakban- kb. 5kg vargánya, de a Mátra északi részén is van rókagomba.
Ahh, stealth-mód
Nekem mind tetszik, a második a formák miatt (elképzelem nagyban).

Nekem mind tetszik, a második a formák miatt (elképzelem nagyban).