Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Duplán vigyázni ezzel! 
Már most két kategóriáról gondolom úgy, hogy makróval oldom majd meg
Nyuli!
Öröm és boldogság, hogy elindítottad az újabb sorozatot!
De komolyan!

Már most két kategóriáról gondolom úgy, hogy makróval oldom majd meg

Nyuli!
Öröm és boldogság, hogy elindítottad az újabb sorozatot!

De komolyan!
Hát az nem biztos, hogy nem lesz makró
"a témakörök bõvítése aktuális okokból, ill. a közmegegyezéssel történõ változtatás nem kizárt"
Nándi, köszi.

Nándi, köszi.
Nagyszerû! 
Sajnálatos, amit a hsz. elsõ felében írtál, de remélem a helyzet, véleményed pozitív irányban fog változni. Már így is kissé lepukkant ez a topik is, nagy kár lenne, ha kihasználatlan/érdektelen lenne.
Mivel nem lesz makró kategória, így hozok kettõ, mai gombászásból származó fotót.
Link
Link

Sajnálatos, amit a hsz. elsõ felében írtál, de remélem a helyzet, véleményed pozitív irányban fog változni. Már így is kissé lepukkant ez a topik is, nagy kár lenne, ha kihasználatlan/érdektelen lenne.
Mivel nem lesz makró kategória, így hozok kettõ, mai gombászásból származó fotót.
Link
Link
Köszönjük, örülök, hogy újraindul a verseny!
Az elsõ forduló miatt, lehet, hogy az eddigi összes képemet át kellene nézni, hogy a legjobbat megtaláljam, mert nagy többségben ilyen témájú képeket csinálok, hajajjjj
Az elsõ forduló miatt, lehet, hogy az eddigi összes képemet át kellene nézni, hogy a legjobbat megtaláljam, mert nagy többségben ilyen témájú képeket csinálok, hajajjjj

Nohátakkor sokáig gondolkodtam, hogy van-e még egyáltalán helyem a Metnet-en... Az oldal (sajnos) egyre inkább igazodik a társadalmi helyzethez, a tökéletes megosztottsághoz, és valahol ezt kezdtem látni már a kedvenc topikomban is... De úgy érzem, hogy (sokak bánatára, olyanokéra is, akik annó tõlem/tõlünk kérdezgették a meteorológia alapjait és most mégcsak szóra/válaszra sem méltatnak...) ide tartozom... Így hát induljon a verseny 
Indul a Metnet (kb.) egy-másfél havonta új témával jelentkezõ 2. fotópályázat-sorozata, az alábbi részvételi feltételekkel:
- A pályázaton minden Metnet-es tag 1 darab fényképpel vehet részt.
- A fénykép kizárólag saját készítésû lehet, azaz a szerzõnek rendelkeznie kell a fénykép szerzõi jogával.
- A pályázaton fotómontázsok nem vehetnek részt, a fényképeken csupán korrekciók megengedettek.
- A fényképek maximális mérete 800 pixel, ill. 300 kB lehet, az ennél nagyobb képek kicsinyítésre kerülnek (ekkor esetleges minõségromlás nem kizárt).
- A fényképek beküldése az url megadásával történik, melyet pü-ben kell nekem elküldeni. Az eredményhirdetésig a képek, ill. azok url-jei nem közölhetõk, sem a Metnet-en, sem bármelyik közösségi vagy privát oldalon. Ezen szabálypont elleni vétség a sorozatból való kizárást vonja maga után.
- A fényképek a Link oldalon jelennek meg, sorszámmal ellátva. Szerzõi kommentár a képekhez nem megengedett.
- Szavazni a beküldési határidõt követõ egy hétig lehet, a szavazatokat (azaz az 1., 2. és 3. helyre javasolt képek sorszámát) szintén pü-ben kell elküldeni nekem.
- A pályázat a következõ témakörökben kerül lebonyolításra (a témakörök bõvítése aktuális okokból, ill. a közmegegyezéssel történõ változtatás nem kizárt):
- Street
- Emlõsök
- Monokróm
- Csendélet
- Divat
- Absztrakt
- Építészet
- Ünnepek
- Madarak
- Tájkép
- Víz
- Idõjárás
A versenynek egyelõre még nincs díjazása
de lesz, amint kitaláltam valamit. A gyõztes azonban mindenképpen megkapja a 2014-es év Metnet-es fotósa címet.
Az elsõ forduló témája: Tájkép
Beküldési határidõ: 2013. november 17., vasárnap, 18 óra
Mindenkinek sok szép képet, szép fényeket, kitartást a hosszú sorozathoz, magamnak pedig sok résztvevõt és sok szép beküldött képet kívánok

Indul a Metnet (kb.) egy-másfél havonta új témával jelentkezõ 2. fotópályázat-sorozata, az alábbi részvételi feltételekkel:
- A pályázaton minden Metnet-es tag 1 darab fényképpel vehet részt.
- A fénykép kizárólag saját készítésû lehet, azaz a szerzõnek rendelkeznie kell a fénykép szerzõi jogával.
- A pályázaton fotómontázsok nem vehetnek részt, a fényképeken csupán korrekciók megengedettek.
- A fényképek maximális mérete 800 pixel, ill. 300 kB lehet, az ennél nagyobb képek kicsinyítésre kerülnek (ekkor esetleges minõségromlás nem kizárt).
- A fényképek beküldése az url megadásával történik, melyet pü-ben kell nekem elküldeni. Az eredményhirdetésig a képek, ill. azok url-jei nem közölhetõk, sem a Metnet-en, sem bármelyik közösségi vagy privát oldalon. Ezen szabálypont elleni vétség a sorozatból való kizárást vonja maga után.
- A fényképek a Link oldalon jelennek meg, sorszámmal ellátva. Szerzõi kommentár a képekhez nem megengedett.
- Szavazni a beküldési határidõt követõ egy hétig lehet, a szavazatokat (azaz az 1., 2. és 3. helyre javasolt képek sorszámát) szintén pü-ben kell elküldeni nekem.
- A pályázat a következõ témakörökben kerül lebonyolításra (a témakörök bõvítése aktuális okokból, ill. a közmegegyezéssel történõ változtatás nem kizárt):
- Street
- Emlõsök
- Monokróm
- Csendélet
- Divat
- Absztrakt
- Építészet
- Ünnepek
- Madarak
- Tájkép
- Víz
- Idõjárás
A versenynek egyelõre még nincs díjazása

Az elsõ forduló témája: Tájkép
Beküldési határidõ: 2013. november 17., vasárnap, 18 óra
Mindenkinek sok szép képet, szép fényeket, kitartást a hosszú sorozathoz, magamnak pedig sok résztvevõt és sok szép beküldött képet kívánok

A verseny fõdíja pedig lehetne a közösség, a versenyben résztvevõk felajánlása egy nem használt, esetleg retro foto-kellék.

Pedig én is beírtam már, hogy egy fotó versenyt lehetne megint rendezni, a 2013-év terméseibõl. Csak úgy, a meglévõ szabályzat szerint.


Sajnos ezt én is észrevételeztem. 
Ugyanakkor figyelembe kell venni azt is, hogy talán egyik lehetséges ok, hogy nem mindig van idõnk fórumot olvasni.

Ugyanakkor figyelembe kell venni azt is, hogy talán egyik lehetséges ok, hogy nem mindig van idõnk fórumot olvasni.
Nem kevés kép, de érdemes volt végignézni õket! 
Nyuli!
Lehet kellene valami ötlet, amivel feldobjuk a fórumot. Hmmm... Egy fotópályázat esetleg?
Az imént egy kis szél által meglebegtetett, Nap által megvilágított pókhálót lõttem
Volt némi irizálás.

Nyuli!
Lehet kellene valami ötlet, amivel feldobjuk a fórumot. Hmmm... Egy fotópályázat esetleg?

Az imént egy kis szél által meglebegtetett, Nap által megvilágított pókhálót lõttem

Hát akkor most elnézést a színvonalbeli mélyrepülésért! Reggel majd' szétrobbant az agyam. Vakító napkelte volt a felhõpaplan alatt, - (hogy hívjátok, alásütõs?) - szóval látszott, hogy nem tart sokáig, nincs idõ próbálgatni a beállításokat. Van gyári "alkony" meg "hajnal" téma a gépemen, egyik rosszabb mint a másik. Végül is lõttem egy automata "tájképet", (azt ne nézzétek, hogy nem hajolok ki eléggé az ablakon.) Linkelem a képet direkt úgy, hogy látszódjanak az adatok. A rekeszem f3.2-f7.2, a zárseb 1/2000-16s. Mit lehetett volna állítanom? (A Rafi említett valami olyat, hogy f11-el élesebbek a napsugarak.) Nagyon bosszant, hogy így elcsesztem ezt a lehetõséget, ha valaki segítene, megköszönném! Link
Sajnos valahogy ebbe a fórumba is kezd beköltözni a közöny
Így nem marad más, mint a passzív "részvétel", azaz az olvasás.

Csodálkozom, hogy senki nem reagált, pedig gyönyörû képek. Én nehezen döntenék, hogy melyikre szavazzak. Annak pedig külön örülök, hogy magyarok is vannak köztük. Kösz, hogy megosztottad.
Megvan a BBC wildlife fotópályázat nyertes fotója!
Itt lehet megnézni a fotókat. A nyertesek közt van 3 magyar is!
Link
Itt lehet megnézni a fotókat. A nyertesek közt van 3 magyar is!
Link
Ez az RX-10 tökéletes utódja lehet Micinél az R1-nek! 
Nagyon pofás, és a paraméterei kiválóak!
Az ára meg úgyis megy majd lejjebb...

Nagyon pofás, és a paraméterei kiválóak!
Az ára meg úgyis megy majd lejjebb...

LOL 
Végülis a képem alá van írva, nem vágott le belõle, szóval lehet, hogy csak megosztásnak szánta. Írt alá valaki, hogy lopott a kép.
Legalább ott is látják. Akkor ugrottam volna, ha le lett volna vágva az alja.

Végülis a képem alá van írva, nem vágott le belõle, szóval lehet, hogy csak megosztásnak szánta. Írt alá valaki, hogy lopott a kép.

Legalább ott is látják. Akkor ugrottam volna, ha le lett volna vágva az alja.

A hátsója nem is csúnya: Link Kicsit OM-D beütése van. Felülrõl-elölrõl viszont nem tetszik, pedig alapjáraton szeretem az ilyesféle, "baltával" szabott formákat, de pl. a markolat valami borzadály, mintha oda lenne ragasztva. A váz baloldaláról is hiányzik valami nekem (elölrõl), egy-két gomb, bármi... De amúgy nem tûnik rossznak, Sony-szenzorral valószínûleg (anti)zaj-bajnok lesz. Csak optika is legyen elé. Tudják ezt õk is: Link A 24-70, 70-200 kombó + az 55-ös fix azért nem rossz!
És ha már Sony, RX-10, kompakt masina, de nem a szokásos:
- 1"-es szenzor!
- 28-200 f/2.8-as optika
- 1.44 millió pixeles keresõ
- státusz-LCD!!! világbajnok ötlet! :-)
Hoppá! Csak az ára ne 1300 dolcsi volna...!
Link
És ha már Sony, RX-10, kompakt masina, de nem a szokásos:
- 1"-es szenzor!
- 28-200 f/2.8-as optika
- 1.44 millió pixeles keresõ
- státusz-LCD!!! világbajnok ötlet! :-)
Hoppá! Csak az ára ne 1300 dolcsi volna...!
Link
Rafy csak megemlítem: ez nem a te fotód, valahonnan nagyon rémlett, hogy itt láttam, kutattam vagy fél órát itt a metneten, nem találtam. Végül a face-en csak meglett. Gondoltam szólok.
Link

Tényleg nem egy szépség, de fullframe MILC, 2000 USD körüli áron!
Mondjuk még így is inkább E-M1 a m4/3-os obi-arzenállal... Nem igazán értem a Sonyt, kapkodnak ide-oda, nincs egy jól látható stratégia... Leginkább az optikák hiányoznak. Kevés, és az is drága.
Mondjuk még így is inkább E-M1 a m4/3-os obi-arzenállal... Nem igazán értem a Sonyt, kapkodnak ide-oda, nincs egy jól látható stratégia... Leginkább az optikák hiányoznak. Kevés, és az is drága.
Életemben, eddig 1x sikerült eljutnom arrafelé (annak is ~10 éve), de legközelebb esküszöm szólok. 
A kislány orcája kaphatott volna egy kis derítést. De amúgy jóra sikeredett.

A kislány orcája kaphatott volna egy kis derítést. De amúgy jóra sikeredett.
Errefelé jártál, és még be sem köszöntél? Ejj! xD ;-)
Köszi!

Van még egy portrékép, a sorozatból amit nemrég csináltam. Elég kelendõ volt a többivel együtt: Link
Köszi!

Van még egy portrékép, a sorozatból amit nemrég csináltam. Elég kelendõ volt a többivel együtt: Link

Tegnapi kiruccanásunk eredménye:
Magányos példány az erdõ közepén... Igazi ászlap volt.
Fotóztam még gombákat is. Azokkal délután érkezem.
Magányos példány az erdõ közepén... Igazi ászlap volt.

Fotóztam még gombákat is. Azokkal délután érkezem.
Ismerõs helyzet. Nyár elején egy zivatar time-lapse készítés közben véletlen RAW-ban készítettem a képeket. Gondoltam, photoshopban átkonvertálom JPEG-be, majd hozzárakom, a már JPEG-ben készült képekhez. Egybõl töröltem, teljesen más színvilága volt a kettõnek.

Csak gyengébb szálakkal kapcsolódik a témához, de az egyik Horizon doku jutott eszembe errõl. Az elsõ 2 percben is sejtet valamit, de akinek kedve támad hozzá, nézze meg bátran az egészet, mert nagyon érdekes: Link

A RAW igazából még nem is kép, minden gyártó, aki ezek konvertálására programot készít, másképpen "dekódolja", más algoritmusokkal dolgozza fel azt. A gépbõl kiesõ JPEG algoritmusát csak a gyártó tudja, ez van benne a saját konverterében (meg ugye magában a fényképezõben), mindenki más csak megpróbálja (vagy nem) közelíteni ezt. Ezért van, hogy egyik programban kissé fakóbb, másutt a fényerõ mászhat el kicsit, zajt másképpen szûri stb.
Ez egy nyári képem:
gépbõl kiesõ JPEG: Link
CameraRaw - Camera Profile - Adobe Standard: Link
CameraRaw - Camera Profile - Camera Standard: Link
Fõleg ez utóbbi kettõn látszik a nagy különbség: a fû zöldje az Adobe saját algoritmusa szerint közelíti a valóst, míg az ég narancsos-rózsaszínes színezete meg a Camera Standard beállítás esetén az igazi. A legjobb az egészben, hogy a "valóságra"(=amit én láttam), némi túlzott szaturációt leszámítva, a JPEG (elsõ) kép hasonlít leginkább. Csak azt meg nem lehet annyira utólag nyúzni, ahogy én szeretem. :-) Így bíbelõdhetek a RAW-val, míg szemre valami tetszetõset nem kapok. Engem is zavart a dolog, az Olympusszal ilyesmi nem volt, azt CR-ben megnyitva ugyanazt kaptam, amit láttam. A Nikonnak másak a színei. De ugyanígy minden más gyártónak is.
Az meg már csak hab a tortán, ahogy megjelenítõ (monitor), annyiféle kép kis túlzással (leszámítva a kalibrált monitorokat). Abban is biztos vagyok, hogy senki nem látja pont ugyanúgy ezeket a képeket sem, ahogy én. Aztán nem mindegy, hogy laptop (pláne fényes-matt), LCD az asztalon, vagy valami régi TFT... Ez a hátránya a digitálisnak. A papír az papír, azt mindenki úgy látja, amilyen. De monitorból, egyéb megjelenítõbõl, mint égen a csillag... És ezeket minden júzer magának megfelelõen is állítja, megint egy dolog, ami nem szerencsés... Van, aki a melegebb színeket szereti, úgy állítja be a monitort, annak az elõzõ képek túlszaturáltak lesznek. Aki meg a hidegebbet, annak elmászik a zöld felé... A digitális átka. Százan megnézik, százat látnak.
Ez egy nyári képem:
gépbõl kiesõ JPEG: Link
CameraRaw - Camera Profile - Adobe Standard: Link
CameraRaw - Camera Profile - Camera Standard: Link
Fõleg ez utóbbi kettõn látszik a nagy különbség: a fû zöldje az Adobe saját algoritmusa szerint közelíti a valóst, míg az ég narancsos-rózsaszínes színezete meg a Camera Standard beállítás esetén az igazi. A legjobb az egészben, hogy a "valóságra"(=amit én láttam), némi túlzott szaturációt leszámítva, a JPEG (elsõ) kép hasonlít leginkább. Csak azt meg nem lehet annyira utólag nyúzni, ahogy én szeretem. :-) Így bíbelõdhetek a RAW-val, míg szemre valami tetszetõset nem kapok. Engem is zavart a dolog, az Olympusszal ilyesmi nem volt, azt CR-ben megnyitva ugyanazt kaptam, amit láttam. A Nikonnak másak a színei. De ugyanígy minden más gyártónak is.
Az meg már csak hab a tortán, ahogy megjelenítõ (monitor), annyiféle kép kis túlzással (leszámítva a kalibrált monitorokat). Abban is biztos vagyok, hogy senki nem látja pont ugyanúgy ezeket a képeket sem, ahogy én. Aztán nem mindegy, hogy laptop (pláne fényes-matt), LCD az asztalon, vagy valami régi TFT... Ez a hátránya a digitálisnak. A papír az papír, azt mindenki úgy látja, amilyen. De monitorból, egyéb megjelenítõbõl, mint égen a csillag... És ezeket minden júzer magának megfelelõen is állítja, megint egy dolog, ami nem szerencsés... Van, aki a melegebb színeket szereti, úgy állítja be a monitort, annak az elõzõ képek túlszaturáltak lesznek. Aki meg a hidegebbet, annak elmászik a zöld felé... A digitális átka. Százan megnézik, százat látnak.
Köszi a linket. Most már tudom, hogy egyáltakán mit keressek
Sok fórumot infót elolvastam a linken megadott oldal alapján.
Megoldás ugyan még nincs, de azt már látom, hogy az sRGB kisebb színtartományt kezel, mint pl az Adobe RGB. Ezt a beállítást egyébként is kalibrált, profi monitorokhoz, nyomdai alkalmazásra készülõ képekhez ajánlák. Webes feltöltésre semmiképp, ehhez vissza kell konvertálni sRGB-re. Nagyjából ennyi a lényeg amit összeszedtem a netrõl. Valószínûleg ha átállítom a gépen és a programban az sRGB-t, valószínûleg nem változik, vagy rosszabb lesz a helyzet. Azért majd készítek pár képet Adobe RGB módban is, és kipróbálom mi lesz belõle.

Megoldás ugyan még nincs, de azt már látom, hogy az sRGB kisebb színtartományt kezel, mint pl az Adobe RGB. Ezt a beállítást egyébként is kalibrált, profi monitorokhoz, nyomdai alkalmazásra készülõ képekhez ajánlák. Webes feltöltésre semmiképp, ehhez vissza kell konvertálni sRGB-re. Nagyjából ennyi a lényeg amit összeszedtem a netrõl. Valószínûleg ha átállítom a gépen és a programban az sRGB-t, valószínûleg nem változik, vagy rosszabb lesz a helyzet. Azért majd készítek pár képet Adobe RGB módban is, és kipróbálom mi lesz belõle.
Talán még elfér itt. Légifotók Mexico-City-rõl Link
Úgy lepik el a házak a dombokat, mint hangyák az eldobott ételdarabkát...
Úgy lepik el a házak a dombokat, mint hangyák az eldobott ételdarabkát...
Ezt az RGB-SRGB dolgot megtaláltam a PS-ban. Átállítottam, de nem változott semmi. Viszont, ha közvetlen a PS-al nyitom meg a jpeg képeket, akkor nem jelentkezik a probléma, tehát a Camera RAW-ban van valami, amitõl elmászik a telítettség és a kép fakó lesz. Túrom még az alapbeállításokat. A felhasználói kézikönyvben még nem leltem rá, mitõl lehet a gond.
Nem találtam mentett színsémát, a gyári van beállítva. Ellenben most vettem észre, hogy az eszközkezelõben két monitor van, holott csak egy van a gépre kötve
már csak az a kérdés, melyiket töröljem, ua. a neve mindkettõnek. Azt sem tudom, lehet-e ennek köze a Paintshop problémához.

Nézd meg a monitor beállításainál, hogy nincs e valami színprofil beállítva. Lehet hogy ezt nem mindegyik program használja.
Virtualboxban nem találtam ilyen opciót, de szerintem rendes xp-n lesz ilyen.
Virtualboxban nem találtam ilyen opciót, de szerintem rendes xp-n lesz ilyen.
Bakker! Egy ideig csak nem hittem a szememnek. Nálad tényleg egyforma. Megnéztem még egyszer itthon, nem egyforma. Átmásoltam a másik gépemre, azon Win7 fut, láttam nálad is. És láss csodát, a két kép tényleg egyforma. Nem szeretem a Win7-et, de azt hiszem le kell cserélnem az XP-t, hacsak nem tud valaki jobb megoldást. [esõ]
Pontosítok: A Win képmegjelenítõvel XP alatt is egyforma, de Paint Shop Pro, ACDSee, IrfanView minegyik másnak mutatja a két képet. Akkor mégsem az XP a ludas?
Pontosítok: A Win képmegjelenítõvel XP alatt is egyforma, de Paint Shop Pro, ACDSee, IrfanView minegyik másnak mutatja a két képet. Akkor mégsem az XP a ludas?
Igen, a gépen belül lehet elvileg állítani.
Én csak az élesség különbséget látom a két képen.
Nálam így néz ki a kettõ: Link
Én csak az élesség különbséget látom a két képen.
Nálam így néz ki a kettõ: Link
Nem is tudom mit írsz
Ezt a gépen kellene beállítani?
Nézd meg az elõzõ hozzéászólásomat, mentsd le a képet és sokkal jobban kijön az eltérés, ha egy képnézegetõben megnézed jókorára felnagyítva. Kockás lesz, de a tónusbeli eltérés és a fakó árnyalat jól látható rajta.

Ezt a gépen kellene beállítani?
Nézd meg az elõzõ hozzéászólásomat, mentsd le a képet és sokkal jobban kijön az eltérés, ha egy képnézegetõben megnézed jókorára felnagyítva. Kockás lesz, de a tónusbeli eltérés és a fakó árnyalat jól látható rajta.
Kipróbáltam a beállításokat a Raw-ban. Nekem csak ezek vannak:
2010 (jelenlegi)
2012
2003
Kamera profil:
Beágyazott
A 2010 és 2012 között nem láttam különbséget.
A 2003 anyyiban különbözik, hogy a Camera Raw korrekciós lehetõségek nagy része eltûnik,
ezt ki sem próbáltam.
Az egyetlen mód, ahogy eddig sikerült olyan képet elõállítanoma mi úgy nézett ki lementve mint elõtte a PS-ban,
azt úgy csináltam, hogy egy kép egy részletét kimásoltam, majd egy új PS fájlba beilleszvte elmentettem.
Ez teljesen olyan volt, mint amilyennek lennie kellett. Egyébként a RAW formátumú képekkel ugyanolyan fakó képeket kapok, mikor jpeg-be mentem.
Íme még egy példa. Szándékosan egy alulexponált képrészletet másoltam ki a PS képernyõrõl, iletve a mentett képrõl.
Itt a világos háttér miatt nem látványos a különbség, de ha lementitek és felnagyítjátok a képet, rögtön szembetûnõ a különbség.
Link
2010 (jelenlegi)
2012
2003
Kamera profil:
Beágyazott
A 2010 és 2012 között nem láttam különbséget.
A 2003 anyyiban különbözik, hogy a Camera Raw korrekciós lehetõségek nagy része eltûnik,
ezt ki sem próbáltam.
Az egyetlen mód, ahogy eddig sikerült olyan képet elõállítanoma mi úgy nézett ki lementve mint elõtte a PS-ban,
azt úgy csináltam, hogy egy kép egy részletét kimásoltam, majd egy új PS fájlba beilleszvte elmentettem.
Ez teljesen olyan volt, mint amilyennek lennie kellett. Egyébként a RAW formátumú képekkel ugyanolyan fakó képeket kapok, mikor jpeg-be mentem.
Íme még egy példa. Szándékosan egy alulexponált képrészletet másoltam ki a PS képernyõrõl, iletve a mentett képrõl.
Itt a világos háttér miatt nem látványos a különbség, de ha lementitek és felnagyítjátok a képet, rögtön szembetûnõ a különbség.
Link
Srgb vagy adobe rgb színtérrel lövöd a képeket? Próbáld ki a másikat, hátha.
Egyébként nálam nagyjából egyforma a két kép, az alsó jobban élesítve van, és egy nagyon picit szaturáltabb.
/nem kalibrált tn paneles monitor, és még színtévesztõ is vagyok
/
Egyébként nálam nagyjából egyforma a két kép, az alsó jobban élesítve van, és egy nagyon picit szaturáltabb.
/nem kalibrált tn paneles monitor, és még színtévesztõ is vagyok

Ne menjen el a kedved tõle, fõleg azért ne, mert szerintem a PS menti el jobban a képet. 
Bár az én monitorom nincs kalibrálva, de a PS kép sokkal színhûbb és sokkal-sokkal kontrasztosabb.

Bár az én monitorom nincs kalibrálva, de a PS kép sokkal színhûbb és sokkal-sokkal kontrasztosabb.

Én is küzdöttem ezzel a problémával, fõleg a vöröses színek nem tetszettek az elsõ képeknél. CameraRaw-ban a jobboldali panelen katt a Camera Calibration-re (kis fényképezõ-ikon), ott pedig a Camera Profile-nál válassz valami mást az Adobe Standard helyett (alapesetben ez van bejelölve). Nekem a Camera Standard vált be, ez hasonlít a fényképezõgép belsõ algoritmusához, nekem is jobban tetszik, mint a beépített. De igazából változó, ha kevés a vöröses, sárgás szín a képen, nekem jó az Adobe is. De lehet állítgatni az alatta lévõ csúszkákon is, finomhangolni a dolgot, az a tuti.